Anadolujet Hakkında

Anadolujet ile ilgili detaylı inceleme yapabilmeniz için Anadolujetair.com

AnadoluJet Hakkında

1. Niçin AnadoluJet diye ayrı bir marka oluşturulmuştur?

AnadoluJet marka yönetimi,  uçak bakımı, uçuş güvenliği, taşıma yükümlülükleri gibi tüm unsurlarıyla Türk Hava Yolları sorumluluğu ve güvencesi altındadır. Uçuş emniyeti ve uçak bakım kalitesi bire bir Türk Hava Yolları standartlarında uygulanmaktadır. AnadoluJet yolcuya sunulan ilave servislerin basitleştirilmesi veya azaltılması suretiyle elde edilen maliyet avantajının bilet ücretlerine yansıtılması, böylece daha geniş halk kitlesinin hava ulaşım hizmetinden istifade edebilmesine imkan tanıyan bir markadır. 

2. Koltuk araları niçin dar?     

Tüm düşük maliyetli havayollarının yaptığı gibi AnadoluJet uçak koltukları sıklaştırılarak, kapasite % 10 oranında arttırılmıştır. Bu suretle koltuk başına düşen ortalama maliyet düşürülerek, yolcularımıza daha ucuz bilet sunma imkanı sağlanmıştır.

3. Neden sadece su ve kek ikram ediliyor?

İkram servisinin  sadeleştirilmesinin, bilet ücretlerini cazip kılan  2 önemli etkisi söz konusudur;

  • İkram tedarik ve servis maliyetlerini düşürmektedir.
  • İkramın, ardışık  sefer yolcularının tamamı  için tek celsede yüklenebilmesi sayesinde  uçağın daha hızlı çevrilmesine dolayısıyla uçağın gün içinde daha fazla sefer yapmasına yardımcı olmaktadır.

4. Neden mil toplanılmasına  izin verilmiyor?

AnadoluJet ekstra hizmet maliyetlerinden kaçınarak yolcuya sunulabilecek en düşük bilet ücretinin uygulanması politikasını gütmektedir. Bu anlamda sadakat programından doğan  maliyetlerin üye olmayan yolculara yansıtılması düşük maliyetli iş modeli olan AnadoluJet konseptine uygun düşmemektedir.

5. CIP lounge kullanımına niçin izin verilmiyor?

CIP lounge hizmeti business class veya sadakat programı üyelerine hitap etmektedir. Düşük maliyetli iş modeli olan AnadoluJet uçuşlarında  gerek mil programı gerekse  business class servisi olmaması sebebiyle CIP lounge hizmeti verilmemektedir.

6. Niçin AnadoluJet business class servisi vermemektedir?

Ankara hatlarında business class talebin düşük olması sebebiyle verilen hizmetin maliyeti karşılanamamıştır.

REZERVASYON

Grup Rezervasyonu

1. Internet üzerinden grup rezervasyonu yapılabilir mi? 

Maalesef internet üzerinden grup rezervasyonu yapılamamaktadır. Grup rezervasyonlarınız için lütfen THY satış ofislerine

başvurunuz.

2. Kaç kişilik rezervasyon grup rezervasyonu olarak kabul edilmektedir?

9 kişi ve üzerindeki rezervasyonlar, grup rezervasyon olarak kabul edilmektedir.

Rezervasyon Yapmak

1. Nasıl rezervasyon yaptırabilirim?

THY satış ofisleri, seyahat acenteleri, THY Çağrı Merkezleri, (Türkiye’de 444 2 538) veya web sitemiz aracılığıyla rezervasyon yaptırabilirsiniz.

2. Yedek sırası neye göre belirlenmektedir?

Rezervasyon yedeği sıralaması, yedeğe yazılış tarihi, tercih edilen bilet ücreti ve diğer kriterlere göre sistem tarafından otomatik olarak belirlenmektedir.Bu sıralamaya kaydolmuş, ancak rezervasyonu okeylenmemiş yolcularımızın havalimanında check-in kontuarına başvurarak “alan yedeği” olarak, kendilerini kaydettirmesi gerekmektedir. Havalimanında yedek yolcu alımı; bilet türü ve check-in’e başvuru saati esaslarına dayanarak sistem tarafından otomatik olarak oluşturulan alan yedeği sıralamasına göre yapılır. 

3. Yedek olan uçuşumun konfirme edildiğini nasıl öğrenebilirim?

Uçuşunuzun konfirme edilmesi durumunda, rezervasyonunuzu yaptırdığınız acente, THY satış ofisi veya THY Çağrı Merkezi tarafından aranarak haberdar edileceksiniz. Bunun yanısıra; sms ve email yolu ile bilgilendirileceksiniz. Konfirmasyon için 444 2 538 numaralı Çağrı Merkezimize bildirimde bulunmanız istenebilecektir.

4. Sınıf neyi temsil etmektedir?

Sınıf, uçulacak olan kabin ve aynı kabin içerisinde sunulan hizmette ve oturulan koltukta hiç bir farklılık olmaksızın çeşitlendirilmiş ücretler için ayırılan kapasite gruplarını temsil etmektedir.

5. Sınıf farklılıkları neden kaynaklanmaktadır?

Sınıf farklılıkları, aynı kabin içerisinde sunulan hizmette ve oturulan koltukta hiç bir fark olmaksızın talebin yoğunluğu, uçak kapasitesinin talebi karşılayıp karşılamadığı, biletleme kuralları gibi unsurlar nedeniyle oluşmaktadır.

6.Teyit yaptırmazsam rezervasyonum iptal olur mu?

Teyit edilmesi gereken uçuşlar için, rezervasyonunuzun teyidini yaptırmazsanız, rezervasyonunuzun iptal olma olasılığı bulunmaktadır.

7.Code-share uçuş nedir?

Bir anlaşma çerçevesinde, bir ya da daha fazla taşıyıcının uçuşu, icra eden taşıyıcının seferlerinde kendi uçuş kodu ve numarasını kullanarak, kendi seferiymiş gibi satış yapabilmesidir.

8. Eğer uçuşumda bir değişiklik meydana gelirse haberdar edilecek miyim?

İlgili birimlerimiz rezervasyonunuzda bulunan kontakt numaralarından size ulaşarak değişikliği bildirecek ve gerekirse alternatifler sunacaklardır. Bunun yanısıra; sms ve email yolu ile bilgilendirileceksiniz. Konfirmasyon için 444 2 538 numaralı Çağrı Merkezimize bildirimde bulunmanız istenebilecektir.

9. Neden seferlerinizde kapasitenin üzerinde rezervasyon yapılmaktadır?

Havayolları seferlerinde no show’ların etkisini azaltmak ve yolcuların tercih ettikleri uçuşlarda seyahat etmelerine imkan sağlamak amacıyla, seferlerinde koltuk kapasitesinin üzerinde rezervasyon yapabilmektedir. Onaylanmış rezervasyonu olan yolcuların seyahatlerinin temin edilmesi için, her türlü çabanın gösterilmesine karşın, koltuk temini garanti edilemeyebilmektedir.

Koltuk kapasitesinin üzerinde rezervasyon yapılması durumunda, Türk Hava Yolları onaylanmış rezervasyonu olduğu halde, bu sebeple uçakta yer temin edilemeyen dış hat yolcuları için, tazminat ödemesi yapmaktadır. THY satış ofislerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Biletleme Servis Ücreti

1. Biletleme Servis Ücreti Nedir?

Biletleme Servis Ücreti (BSU) AnadoluJet’in; THY rezervasyon ve telefonla satış merkezi, THY satış ofisleri ya da http://www.anadolujet.com.tr adresi üzerinden gerçekleştirilen biletler için tahsil edilen hizmet bedelidir

2. Biletleme Servis Ücreti’nin miktarı (BSU) ne kadardır?

BSU miktarı http://www.anadolujet.com.tr ve AnadoluJet Çağrı Merkezi’nden  yapılan satışlarda 5 YTL olarak uygulanacaktır. THY’nin diğer satış kanallarında bu rakam 10 YTL olacaktır. Bebek yolcuların biletlerine BSU alınmayacaktır.

3. Hangi tarife ve parkurlar için BSU alınacaktır?

BSU, rezervasyonu ve/veya düzenlemesi doğrudan THY bürolarından, THY acentelerinden, THY rezervasyon ve telefonla satış merkezimizden ve http://www.anadolujet.com.tr sitesinden yapılmış olan biletlerden alınacaktır. Biletinizin düzenlendiği ülkeye göre de BSÜ uygulamasında farklı değerler söz konusu olabilir.

4. Bilet iadesi durumunda BSU iade edilir mi?

Yolcumuzun isteğine bağlı, ya da yolcudan kaynaklanan herhangi bir sebeple AnadoluJet biletinin iadesi durumunda, rezervasyon ve bilet düzenleme hizmetinin karşılığı olarak alınmış olan BSÜ iade edilmez. Ancak, Ortaklığımız’dan kaynaklanan sefer iptalleri durumunda, konfirme rezervasyonun yolcuya sağlanamaması vs durumlarda, yolcunun iade talep etmesi halinde, söz konusu bilet Ortaklığımız THY rezervasyon ve telefonla satış Merkezi, THY satış ofisleri tarafından ya da http://www.anadolujet.com.tr adresi üzerinden düzenlenmiş ise BSÜ’nün tamamı iade edilir. İade işlemi için ayrıca BSÜ alınmaz

 

5. AnadoluJet  biletinin değiştirilmesi durumunda BSU ücreti alınır mı?

Hem iç hem de dış hat biletlerinin değiştirilmesi durumunda (Reissue) BSÜ alınmayacaktır

6. Birleşik uçuşlarda BSU uygulaması

Aktarmalı uçuşlarda uzun sektör için BSÜ uygulanacak, iç hat ve dış hat biletlemelerde parkur bazında ücret sınıflarının değişmesi halinde, en yüksek sınıfa göre BSÜ alınacaktır.

7. Miles&Smiles ödül biletleri

Miles&Smiles kapsamında yapılacak tüm biletlemelerinde ödül iç ve dış hat bilet düzenlemelerinde BSU alınmayacaktır.

  • Miles&Smiles refakatçi biletlerinde BSU alınmayacaktır.
  • Miles&Smiles upgrade durumunda BSU alınmayacaktır.
  • Diğer Miles&Smiles ürünleri için de BSU alınmayacaktır.
  • Code-share uçuşlarda Ortaklığımızca bilet düzenlenmesi durumunda BSU alınmayacaktır.

Biletleme

1. Bileti almak için tanınabilecek süre nasıl belirlenmektedir?

Rezervasyon yaptığınız tarih ve saate göre, bilet süreniz sistem tarafından önceden belirlenmiş kurallara göre, verilmektedir.

2. Biletimi nereden alabilirim?

http://www.thy.com, http://www.anadolujet.com.tr THY Satış Ofislerinden, yetkili seyahat acentelerinden; ayrıca 444 2 538 numaralı çağrı merkezinden satın alabilirsiniz.

3. Bilet ücretini, nakit dışında hangi kredi kartı ile ödeyebilirim?

Türkiye’ de kabul edilmekte olan kredi kartları; American Express, VISA, Euro/MasterCard, JCB ve Air Travel Card-UATP kartlarıdır. Ödemenin yapıldığı ülkeye göre değişmekle birlikte, tüm dünyada kabul edilmekte olan kredi kartları ise; American Express, VISA, Euro/MasterCard, JCB, Air Travel Card-UATP, Discover Card’ dır. Web sitemizde ise sadece VISA ve Euro/MasterCard kabul edilmektedir. 

4. Babamın adına düzenlenmiş açık tarihli bileti ile ben seyahat edebilir miyim?

AnadoluJet uygulamalarında açık tarihli bilet düzenlenmemektedir.

Biletlerin kullanım, rezervasyon/parkur değiştirme vb. hakkı, sadece biletin üzerinde adı – soyadı yazılı kişiye aittir ve bu hak hiç bir şekilde devredilemez

5. İç hat biletimin son kullanım ve iade tarihini öğrenebilir miyim?

Rezervasyonlu biletlerin kullanım süresi, bilet üzerindeki ilk uçuş tarihinden itibaren 12 ay, iade süresi ise ilk uçuş tarihinden itibaren 24 ay’ dır. Ancak, uçuslarımızda mevcut kimi özel ücretlerle düzenlenmiş biletlerin, kullanım ve iade süreleri, ücretin kısıtlamalarına göre yukarıda belirtilen sürelerden farklı olabileceğinden, daha detaylı bilgi için yerel THY Satış Ofisleri‘ mize başvurunuz.

6. Acenteden satın aldığım iç hat biletimin iadesini THY’ den alabilir miyim?

Acenteden satın aldığınız iç hat biletin iadesini, biletin düzenlendiği tarihten itibaren 30 gün içinde bileti satın aldığınız acenteden, 31 gün ve sonrasında ise THY’den alabilirsiniz. İade için müracaat ettiğiniz şehirde acentenin şubesi bulunmuyorsa, iadenizi yukarıda belirtilen 31 günü beklemeden THY Satış Ofisleri’nden alabilirsiniz.

Elektronik Bilet

1. Elektronik bilet nedir?

Kağıt bilet kullanımını ortadan kaldıran biletleme sistemidir. Tüm bilet bilgileri elektronik olarak sistemde saklanır ve satış anında size tüm bilgileri içeren bir “seyahat belgesi” verilir. Rezervasyon ve ödeme, kağıt bilette olduğu gibi devam eder ve size verilen seyahat belgesi olsun ya da olmasın, check-in kontuarında sadece resimli bir kimlik ile (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, evlilik cüzdanı) birlikte check-in yaptırabilirsiniz. 

2. Herhangi bir bilet olmadan, rezervasyonun doğru yapılıp yapılmadığını nasıl anlayabilirim?

Satış anında size verilen “seyahat belgesi” rezervasyon ve uçuşla ilgili tüm gerekli bilgileri konfirme eden bir belgedir, bu nedenle kağıt bilete ihtiyaç duyulmaz.

3. Kağıt bilet yerine elektronik bilet kullanmanın avantajı nedir?

Elektronik biletin kaybolma, çalınma ve unutulma riski yoktur. Rezervasyondan boarding ve uçuş aşamasına kadar tüm bilet işlemlerinin daha pratik, hızlı ve sorunsuz gerçekleşmesini sağlar. 

4. Check-in kontuarında ne tür bir kimlik ibraz etmek gerekir?

Resimli bir kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport veya evlilik cüzdanı) ibraz edilmesi gerekmektedir.

5. Elektronik bilet ile TOD (Ticket On Departure) sisteminin işleyişi aynı mıdır?

Hayır, değildir. Elektronik bilet THY veritabanında tüm bilgileri içeren bir sisteme sahiptir. Eğer elektronik bilet bilgileriniz sistemde saklıysa doğrudan check-in kontuarına giderek işlem yaptırabilirsiniz. TOD’un ise satış kontuarında satın alınması gerekir ve daha sonra check-in işlemlerine başlanır.

6. Havalimanında sistem arızası ile karşılaşıldığı durumlarda, elektronik biletimi kullanarak seyahatimi gerçekleştirebilir miyim?

Sistem arızası yaşandığı durumlarda bile, elektronik bilete sahip yolcular için sisteme manuel giriş yapılarak biniş kartı (boarding pass) üretilebilmektedir.

7. Elektronik biletin iadesi kağıt biletin iadesinden farklı mıdır?

Kağıt bilet için uygulanan iade kurallarımız elektronik bilet için de aynen geçerlidir. İadesi talep edilen kağıt bilet eğer kaybedilmişse, iadenin yapılabilmesi için öncelikle kayıp bilet araştırması yapılmalı ve işlemler tamamlandıktan sonra söz konusu biletin iadesi yapılabilmektedir. Halbuki, tüm bilet bilgilerinin sistemde kayıtlı olduğu elektronik bilette, biletin kaybolma tehlikesi olmadığından, zaman kaybetmeksizin iade işlemi gerçekleştirilmektedir.

8. Elektronik bilet uygulaması olan hatlarınız hangileridir?

Elektronik bilet uygulaması tüm iç hat uçuşlarımızda uygulanmaktadır. 

9. İnternet üzerinden nasıl Elektronik Bilet satın alırım ?

Web sitemizden Elektronik Bilet düzenlenmesine uygun uçuşlarımızda, ilk uçuşa en çok 355 gün ile en az 3 saat kala arasında yapacağınız rezervasyonlarınız için bilet ücretinizi web sitemiz aracılığıyla EFT-HAVALE, Internet Bankacılığı ile THY Öde ve UÇ veya KREDİ KARTI ile ödemeniz halinde Elektronik Bilet düzenlenecektir.

10. İnternet üzerinden alınan Elektronik Bilet İptal-İade kuralları nelerdir?

Web sitemiz aracılığı ile düzenlenmiş olan elektronik biletlerin değişiklik talepleri için, lütfen ödeme için kullandığınız Kredi Kartı, resimli kimlik kartı (pasaport, nüfus cüzdanı veya ehliyet) Seyahat Planınızla birlikte  THY Satış Ofislerine başvurunuz.

Web sitemiz aracılığı ile düzenlenmiş olan sadece iç hat uçuşlarını içeren elektronik biletlerin iptal ve iade talepleri ilk uçuşunuzun tarifeli kalkış saatine kadar web sitemiz aracılığı ile yapılabilmektedir. İlk uçuştan sonra iptal ve iade işlemleri web sitemiz aracılığı ile yapılamaz. Sözkonusu biletlerin değişiklik işlemleri için, lütfen ödeme için kullandığınız Kredi Kartı, fotoğraflı kimlik belgesi (pasaport, nüfus cüzdanı veya ehliyet) ve Seyahat Planınızla birlikte seyehatinizin başladığı ülkede bulunan bir THY Satış Ofisine yada seyahatinizin başladığı ülkedeki  İnternet Satış Servis Merkezlerimizi arabilirsiniz.

Hiçbir kuponu kullanılmamış olan elektronik biletlerin iptal ve iadesi için, seyehatinizin başladığı ülkedeki  İnternet Satış Servis Merkezlerimizi arabilirsiniz.

11. İnternet üzerinden alınan Elektronik bilet için check-in kuralları nelerdir?

Rezervasyonda kayıtlı tüm yolcular Check-in Bankosuna eş zamanlı olarak birlikte başvurmak zorundadır. Münferit check-in başvuruları kabul edilmeyecektir Check-in işlemleriniz icin ödeme yaptığınz Kredi Kartı, resimli kimlik kartı (pasaport, nüfus cüzdanı veya ehliyet) Seyahat Planınızla birlikte başvurunuz.

12. Elektronik biletimin faturasını nasıl alabilirim?

Fatura niteliğinde olan ve elektronik bilet bilgilerinizi içeren e-bilet dökümanınızı almak için lütfen ( uçuş tarihinden itibaren en geç 7 gün sonrasına kadar) en yakın  THY Satış Ofisi’ne başvurunuz.

13. Çağrı Merkezinden (444 2 538) nasıl Elektronik Bilet satın alırım ?

Çağrı Merkezimizden Elektronik Bilet düzenlenmesine uygun uçuşlarımızda, bilet ücretinizi Çağrı Merkezimizden KREDİ KARTI ile ödemeniz halinde Elektronik Bilet düzenlenecektir. Elektronik bilet bilgisi elektronik posta ya da sms olarak gönderilmektedir

14. Çağrı Merkezinden (444 2 538) alınan Elektronik Bilet İptal-İade kuralları nelerdir?

Çağrı Merkezimiz aracılığı ile düzenlenmiş olan elektronik biletlerin iptal, iade ve değişiklik taleplerinizi yine Çağrı merkezimizi arayarak ya da ödeme için kullandığınız Kredi Kartı, resimli kimlik kartı (pasaport, nüfus cüzdanı veya ehliyet) birlikte  THY Satış Ofislerine başvurarak yaptırabilirsiniz.

15. Çağrı Merkezinden (444 2 538) alınan Elektronik bilet için check-in kuralları nelerdir?

Rezervasyonda kayıtlı tüm yolcular Check-in Bankosuna eş zamanlı olarak birlikte başvurmak zorundadır. Münferit check-in başvuruları kabul edilmeyecektir Check-in işlemleriniz icin ödeme yaptığınz Kredi Kartı, resimli kimlik kartı (pasaport, nüfus cüzdanı veya ehliyet) ile birlikte başvurunuz.

Online Rezervasyon

1. Nasıl online rezervasyon yapabilirim?

AnadoluJet web sitesindeki Online Hizmetler menüsünden, Online Bilet seçeneğini seçerek, rezervasyon işlemlerinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

2. AnadoluJet web sitesinde online rezervasyon yapıp biletimi daha sonra satın alabilir miyim?

Ofiste Biletleme seçeneğini seçerek biletinizi sistemin belirleyeceği bir tarihe kadar web sitemizde bulunan öde ve uç linkinden yada  444 2 538 no’lu Cağrı Mekezimizden alabilirsiniz.

3. Bir uçuşa ne kadar öncesinden online rezervasyon yapabilirim?

İlk Uçuşunuza en az 3 saat en fazla 365 gün kala ödeme ve biletleme işlemlerinizi yapabilirsiniz.Rezervasyon süreleri biletleme seçeneklerine göre, farklılık göstermektedir.

THY Satış Ofislerinde Biletleme
Web sitemizden 48 saat 40 gün kala rezervasyon yapıyorsanız, biletinizi  web sitemizde bulunan öde ve uç linkinden ,444 2 538 nolu Çağrı Merkezimizden veya herhangi bir THY satış ofisinden ,alabilirsiniz.

Öde ve Uç

Ofiste Biletleme (TBO) seçeneğini tercih ederek online bilet sayfamızdan yapmış olduğunuz rezervasyonların ödeme ve biletleme işlemleri için web sitemizde bulunan ‘Öde ve Uç’ linkinden giriş yapınız.

Rezervasyon kodu ve rezervasyonda kayıtlı olan herhangi bir yolcunun soyadını yazdıktan sonra rezervasyonunuz görüntülenecektir. Bu aşamada ‘Ödeme yapmak istiyorum’ butonunu tıkladığınızda, bilet ücretiniz otomatik olarak hesaplanacak ve rezervasyonunuzdaki ilk çıkış noktası, uçuşa olan zaman ve benzeri kriterler göz önünde bulundurularak bilet için uygun teslimat seçenekleri önerilecektir. Ödeme sayfasına geçebilmek için; bu sayfadaki ücret notlarını okuduğunuzu ve kabul ettiğinizi onaylamanız için ‘Kurallar ve Kosullar ve Ücret Notlarını okudum, anladım, kabul ediyorum’ kutucuğunu işaretlemeniz zorunludur.

4. Eğer rezervasyon yapmak istediğim tarih için yer yoksa, sistem başka bir tarih önerecek mi?

AnadoluJet sitesinde uçuşlar için alternatif olarak müsait ilk altı uçuş verilmektedir. Ancak kendiniz de yer durumu ekranının altında yer alan bir önceki ve bir sonraki gün butonlarını kullanarak alternatif uçuşları arayabilirsiniz.

5. Web sitenizden rezervasyonumu gidiş dönüş olarak yapabilir miyim?

Online Bilet bölümünde rezervasyon yaparken, gidiş-dönüş seçeneğini seçerek, rezervasyonunuzu gidiş-dönüş olarak yapabilirsiniz.

6. Web sitenizde rezervasyon yaptığımda, rezervasyonum en fazla kaç uçuş içerebilir?

Online rezervasyon en çok 6 uçuş segmenti içerebilir.

7. En fazla kaç kişiye kadar online rezervasyon yapılabilir?

Web sitemizde rezervasyon yaparken, bir rezervasyon kaydında toplam (yetişkin+çocuk) 7 kişiye kadar rezervasyon yapılabilmektedir .İç hat uçuşlarını içeren rezervasyon yaparken, bebek sayısı, yetişkin sayısına eşit olabilir .Dış hat uçuşlarımızda ise 2 bebek yolcunun seyahat etmesine izin verilmektedir.  

8. Web siteniz aracılığı ile online rezervasyon yaparken, koltuk seçimimi nasıl yapabilirim?

Şuan için web sitemizden koltuk seçimi yapılamamaktadır. Ancak THY ofislerinden veya 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’ni arayarak koltuk rezervasyonunuzu yaptırabilirsiniz.

9. Web siteniz aracılığıyla rezervasyon detaylarımı görüntüleyebilir miyim?

Web sitemiz aracılığı ile yarattığınız rezervasyonunuzun detaylarına, ”Görüntüle” seçeneğinden ulaşabilirsiniz.

10. Seyahat acentesinden bir bilet aldım. Rezervasyonumu web sitenizden görebilir miyim?

Hayır. Sadece web sitemiz aracılığıyla yapılan rezervasyonlarınızı görebilirsiniz.

11. Kapandı ne anlama gelmektedir?

Uçuşun online rezervasyona kapanmış olması anlamına gelmektedir.

12. Web siteniz aracılığı ile yedek rezervasyon yapabilir miyim?

Web sitemiz aracılığıyla uçuşa yedek yazılmak mümkün değildir. Ancak THY ofislerinden veya  444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’mizi arayarak yedek kayıt yaptırabilirsiniz.

13. Rezervasyonumu teyit etmem gerekir mi?

Uçuş noktasına bağlı olarak, gerekebilir. Rezervasyonunuzu yaparken, yer durumu ekranının hemen altında yer alan “teyit gerektirir” notunu kontrol ediniz.

14. Online olarak teyit yaptırabilir miyim?

Evet. Online Bilet bölümünde bulunan Rekonfirmasyon linkinden THY kuralları doğrultusunda teyit yapabilirsiniz.

15 AnadoluJet  web sitesinde yaptığım bir rezervasyonda, yine AnadoluJet web sitesinde değişiklik yapabilir miyim?

Hayır. Rezervasyon değişiklikleri için lütfen 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’mizi arayınız. 

16. Online rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?

İlk uçuşunuzun kalkış saati geçmişse, lütfen yerel ISSC Internet Satış Servis Merkezi’ ne veya seyahatinizin başladığı Havalanında bulunan ‘Bilet Satış Kontuarı’ mıza başvurunuz. Lokal ISSC telefon numaralarına online bilet sayfalarında yer alan ‘BİZİ ARAYIN’ butonundan ulaşabilirsiniz. İptal işlemleri ayrıca THY Satış Ofislerinden de yaptırılabilir. Rezervasyonunuzun iptal işlemleri, biletinizin ücret kuralları dikkate alınarak yapılacaktır.

SADECE REZERVASYON (TBO) SEÇENEĞİ TERCİH EDİLEN REZERVASYONLARIN İPTALİ

Online Bilet sayfasında Rezervasyonlarım başlığı altında bulunan “İptal” tuşu ile internet üzerinden yaratmış olduğunuz rezervasyonunuzu ( HENUZ BILET DUZENLENMEMISSE ) iptal edebilirsiniz. Web sitesindeki “Rezervasyonu iptal Et” tuşuna bastığınız anda, ilgili rezervasyondaki tüm yolcuların uçuşları iptal edilir. İptal talebinin sonucu ile ilgili bir mesaj, sistem tarafından e-posta adresinize gönderilir. Ayrıca, iptal işleminizi Çağrı Merkezi’ ne ve THY Satış Ofisleri’ne başvurarak da gerçekleştirebilirsiniz. İnternetten yaptığınız rezervasyon üzerinde sonradan web sayfasından değişiklik yapmanız mümkün değildir. Değişiklik yapmak istediğiniz takdirde Çağrı Merkezi’ ne ya da THY Satış Ofisleri’ ne başvurmalısınız.

17. Web siteniz aracılığı ile ücret kurallarını nasıl görüntüleyebilirim?

Ücretlendirme sayfasında, hemen ücret detaylarının altında ücret notuna ait bir link bulacaksınız. Bu linke tıklayarak, size verilmiş olan ücretin önemli noktalarını açıklayan ücret notlarını görüntüleyebilirsiniz.

18. Ücret kurallarında anlamadığım bir yer olursa nereyi arayabilirim?

Satış ofislerimizi ya da 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezini arayabilirsiniz.

19. Online rezervasyon yaparken indirimli ücretlerden yararlanabilir miyim?

İndirimli ücrete ait sınıfta yer olup olmamasına bağlı olarak, yararlanabilirsiniz.

20. Web sitenizde kredi kartı bilgilerimi girmeden, uçuşta yer olup olmadığını ve ücreti öğrenebilir miyim?

Web sitemizin 3. adımında ücret ve yer durumunu öğrenebilirsiniz.

21. Web sitenizde rezervasyon esnasında gördüğüm ücret ile bileti satın almak için ofise başvurduğumda verilen ücret arasında fark olabilir mi?

Ofiste Biletleme seçeneği seçilerek bilet ücreti online rezervasyon sırasında ödenmemiş olan rezervasyonlar yalnızca yolculuğun başladığı yerde geçerli olduklarından değişiklik gösterebilirler. Söz konusu problem ile karşılaşmamak için lütfen ödeme ve biletleme işlemlerinizi  web sitemizden Öde ve Uç  linkini kullanarak yapınız.

İndirimler

1. Uçuşlarınızda özürlüler için herhangi bir indirim var mı? Varsa şartlarını öğrenebilir miyim?

AnadoluJet uçuşlarında , yüzde 40 ve üzeri oranda özürlü olan yolcularımıza, G/CL 49 YTL ve O/CL 29 YTL (iç hat meydan vergisi dahil, diğer vergi, harç ve hizmet bedeli hariç) ücret seviyeleri hariç diğer ücretler üzerinden  tüm iç  hatlarda yüzde 25 indirim sağlanmaktadır. İndirimden faydalanmak isteyen yolcularımızın, yüzde 40 ve üzeri oranda özürlü olduğunu belgeleyen, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından verilmiş olan özürlü kimlik kartı veya sağlık kurulu raporu veya ”ÖZÜRLÜ” ibaresi bulunan nüfus cüzdanlarını ibraz etmeleri gerekmektedir.

Ayrıca, ‘refakatçi ile seyahat etmelidir’ ibaresi bulunan doktor raporunun ibraz edilmesi halinde, özürlü yolcu ile aynı seferde seyahat edecek bir refakatçisine G/CL 49 YTL ve O/CL 29 YTL (iç hat meydan vergisi dahil, diğer vergi, harç ve hizmet bedeli hariç) ücret seviyeleri hariç diğer tüm iç  hatlarda uygulanabilir ücretler üzerinden yüzde 25 oranında indirim sağlanacaktır.

Web sitemiz aracılığı ile yapılan satışlarda Özürlü İndirimi uygulanamamaktadır. Detaylı bilgi için lütfen Satış Ofislerimize başvurunuz.

2. AnadoluJet’in bebeklere uyguladığı indirim hakkında bilgi alabilir miyim ?

Seyahatin başladığı gün 2. yaş gününü kutlamamış olan bebekler, Ortaklığımız iç hat uçuşlarında gidiş veya gidiş-dönüş yolculuklarda, uygulanan ücret üzerinden % 90 indirimli olarak ve koltuk verilmeksizin seyahat ederler. Bilet düzenlenme anında, doğum tarihini gösteren resmi bir belgenin ibraz edilmesi gerekmektedir.
Ortaklığımız uçuşlarında; 8 günlük ile 2. yaş gününü kutlamamış bebek yolcu sadece ebeveyn/ yetkili kılınan kişi ile seyahat edebilir. (7 gününü bitirmemiş bebekler ebeveynleri ile birlikte olsalar dahi, uçuşa kabul edilmezler.)
Uçuş içi emniyet kuralları gereği bir yetişkin en fazla bir bebeğe refakat edebilir. Bir yetişkin birden fazla bebek ile seyahat etmek zorunda ise, diğer bebek için çocuk bileti almak zorundadır.

3. Biletimi web sitesinden( http://www.thy.com) satın aldığımda 65 yaş üstü inidiriminden faydalanabilir miyim?

Web sitemizden 65 yaş üzeri yolcularımıza AnadoluJet iç hat seferlerimizde G/CL 49 YTL ve O/CL 29 YTL (iç hat meydan vergisi dahil, diğer vergi, harç ve hizmet bedeli hariç) ücret seviyeleri hariç diğer indirime izin veren ücretler üzerinden % 25 yaşlılık indirimi yapılmakta olduğundan, yaşınızı belgelemek kaydıyla iç hat seferlerimizde bu indirimden faydalanabilirsiniz.

4. Gençlik indiriminden nasıl faydalanabilirim?

Ortaklığımız iç hat seferlerinde gençlik indirimi uygulanmamaktadır.

5. Biletimi web sitesinden (www.thy.com) satın aldığımda öğrenci indiriminden faydalanabilir miyim?

Web sitemizden  AnadoluJet iç hat seferlerinde 13-24 yaş arası yolcularımıza belgelemek kaydıyla, G/CL 49 YTL ve O/CL 29 YTL (iç hat meydan vergisi dahil, diğer vergi, harç ve hizmet bedeli hariç) ücret seviyeleri hariç diğer tüm ücretler üzerinden %25 oranında öğrenci indirimi uygulanmaktadır.

6. Çocuğum uçuşlarında indirimli seyahat edebilir mi?

AnadoluJet İç hat uçuşlarımızda 2. yaşını kutlamış fakat 12.yaşını kutlamamış olan çocuklar, G/CL 49 YTL ve O/CL 29 YTL (iç hat meydan vergisi dahil, diğer vergi, harç ve hizmet bedeli hariç) ücret seviyeleri hariç diğer ücretler üzerinden % 25 oranındaki çocuk indiriminden faydalanabilmektedir. . Bilet düzenleme esnasında çocuğun doğum tarihini belirten belgenin ibraz edilmesi gerekmektedir.

7. Türk Silahlı Kuvvetleri’nde görev yapmaktayım. THY’nin bizlere uyguladığı herhangi bir indirim var mı?

THY’nin Türk Silahlı Kuvvatler Mensupları’na uyguladığı özel bir indirim bulunmamaktadır. Askerlik görevlerini KKTC’de icra edecek olan yolcularımıza halen uygulanmakta olan indirimli ücretle ilgili bilgi, satış ofislerimiz ve seyahat acentalarımızdan alınabilir. 

Bu bilgiler THY’den bilgilenme amacıyla 08.05.2008 tarihli olarak alınmıştır. Ticari bir amacı yoktur.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: