ANADOLU JET

http://www. anadolu jetair.com

Anadolu jet bilet online alımı bağlantı, uçuş yaptığı şehirlerin listesi , uçuş yaptığı hava limanları nın detaylı bilgileri, anadolu jet uçuş zamanları (saatleri) , hakkında genelde sorulan sorular, düzenledği kampanyalar, ucuz bilet nasıl alınır, anadolu jet biletini internetten almak için hangi yollaın izlenmesi gerekir, (Topluluk) forum, yorum, şikeyet sitesine bağlantı, .

ANADOLU JET

Aldığımız Uçak Biletinin ( THY veya ANADOLU JET ) 

Bize ne gibi sorumluluk ve haklar  getirdiğinin bilmek amacıyla ilgili bilgilerin toparlanmasıyla oluşturulmuştur.

Rezervasyon ve Check-in İşlemleri ( Anadolu jet dahil )
Check-in işlemleri için, iç hatlarda uçağın kalkış saatinden en az bir saat önce, dış hatlarda ise uçağın kalkış saatinden 2 saat önce, havaalanında olmaya özen gösterin. Check-in işlemleri dış hat uçuşlarımızda tarifeli kalkış saatinden asgari 45 dakika, iç hat uçuşlarında ise asgari 30 dakika önce sona ermekte olup, check-in kapanış süreleri bazı havalimanlarında daha erken olabilir. Bu nedenle uçuş yapacağınız havalimanındaki geçerli check-in kapanış süresi ile ilgili olarak bilgi istemeniz, belirtilen check-in kapanış sürelerinden önce biniş kartınızı almış olmanız ve bagajlarınızı teslim etmeniz gerekmektedir. Zamanında havalimanına gelmiş olmanıza karşın hala kuyrukta bekliyorsanız lütfen TÜRK HAVA YOLLARI personeline müracaat ediniz.

Eğer herhangi bir ara noktada 72 saatten fazla duraklama yapacaksanız bir sonraki uçuşunuzun rezervasyonunu lütfen teyit ettiriniz. Aksi taktirde (Uçak bileti)rezervasyonunuz otomatik olarak iptal edilebilir.

 

AB Ülkelerinden Çıkış Yapan ya da AB Ülkelerinden Transit Geçen Yolcularımızın Dikkatine

03.11.2006

6 Kasım 2006 itibari ile AB üyesi ülke kalkışlı veya bağlantılı seferlerde yeni güvenlik uygulamasına başlanmıştır.

Sıvılar

Uçakta yolcu beraberinde 100 ml’yi aşmayacak şekilde ayrı kutular içinde küçük miktarda sıvılar taşınabilecektir.
Bu kutular havalimanına gelirken 1 litreyi geçmeyecek kapasiteye sahip olan 20cm x 20cm ebatlarındaki ağzı kapatılabilen plastik torba içinde getirilecektir. Sıvılar torbaların içine rahatça yerleştirilmiş ve ağzı kapatılmış olacaktır. Her yolcu sıvı içeren bu torbalardan sadece bir adet taşıyabilir.
Bu plastik torbalar havalimanı güvenlik kontrol noktalarında incelenmek üzere beyan edilecektir.
Bu plastik torbaya yerleştirilemeyen sıvıların hepsinin check-in esnasında teslim edilen bagajın içine konulması gerekmektedir.

Yukarıda bahsedilen sıvıların aşağıdakileri içerdiğini unutulmamalıdır:

 Su, çorba, şurup dahil olmak üzere tüm içecekler
 Kremler, Losyonlar, Yağlar, Parfümler, maskaralar vb.
 Tıraş köpüğü, sprey deodorantlar gibi tüm spreyler ve basınçlı kutular
 Diş macunu dahil olmak üzere tüm macunlar
 Saç ve duş jeli dahil olmak üzere tüm jeller
 Benzer şekildeki diğer tüm solüsyonlar ve maddeler

İlaçlar
Gerekliliği ispatlanabildiği taktirde, 100 ml’den daha fazla miktarda bebek yemeği ve ilaçların uçağa alınmasına izin verilecektir.

Kabin bagajı ve müsaade edilen ebatlar

Her yolcu sadece 1 parça kabin bagajı taşıyabilir. (sıvıların konulduğu plastik torbaya ek olarak) (İngiltere çıkışlı uçuşlar için kabin bagaj ölçüleri 56cm x 45cm x 25cm dir.)
Tekerlekli sandalyelerin, yürüme aparatlarının arandıktan sonra uçağa alınmasına izin verilecektir.

Laptoplar/ Elektrikli aletlerLaptoplar ve diğer büyük elektrikli aletler (mesela büyük saç kurutma makineleri) kabin bagajından çıkarılarak ayrı bir şekilde x-ray den geçirilmelidir. Laptop çantası 1 adet kabin bagajı olarak sayılmaktadır.

 

Standart dışı bagajlar

Kabin bagajı ölçülerini geçen tüm bagajlar uçağın kargo kompartımanında taşınmak üzere check-in sırasında teslim edilecektir. Müzik aletlerin arandıktan sonra 2. bir bagaj olarak kabinde taşınmasına izin verilecektir. (Herhangi bir kısıtlama veya ekstra koltuk ihtiyacı olup olmadığını öğrenmek için bilet alırken lütfen müzik aletiniz olduğunu belirtiniz.)

Havalimanı varmadan önce yapmanız gerekenler

Sadece uçuş süresince ihtiyacınız olacak şeyleri yanınıza almaya çalışın
Sıvıları mümkün olduğunca check-in de teslim edeceğiniz bagajın içine yerleştirin
Uçuş esnasında ihtiyacınız olacak sıvıları koymak için 1 litreyi geçmeyecek kapasiteye sahip olan 20 cm x 20 cm ebatlarındaki ağzı kapatılabilen plastik torbalarınızı havalimanına gelmeden önce hazırlayın.
Herhangi bir sorunuz olursa havalimanına gelmeden önce bilgi almak için arayınız.
Güvenlik kontrol noktalarında yapmanız gerekenler
Güvenlik kontrolüne yaklaştığınızda sıvılarınızı koyduğunuz plastik poşeti güvenlik kontrolünden geçirilmek üzere hazır bulundurun. Plastik poşet kabin bagajınızla aynı anda x-ray den geçirilecektir.
X-ray den geçirilmek üzere tüm palto ve ceketler çıkarılmalıdır; metal objeler, cüzdanlar x-ray cihazları mahallinde bulunan küçük plastik kaplara konulmalıdır.
Eğer kabin bagajında laptop yada elektrikli alet taşıyorsanız bunları ayrıca kontrole tabi tutulabilmesi için güvenlik kontrolüne yaklaşırken hazırlamanız gerekmektedir.

Duty free alışverişlerinizle ilgili yapmanız gerekenler

Güvenlik kontrolünden sonra olan duty free mağazalarından sıvı ürünleri alabilirsiniz.
Duyt free mağazalarından alınan ürünleri varış noktasına gelinceye kadar mağaza tarafından size verilen poşetlerden çıkarmayın. Aldıklarınız karşılığında size verilen faturayı seyahatinizin sonuna kadar kanıt olarak saklayın. Tüm transfer noktalarında bu belgeyi beyan etmeniz istenebilir.
AB üyesi ülkeler dışında bir ülkeden uçuşa başlanmış ve AB üyesi ülkeden aktarmalı olarak seyahat edilecek ise ilk noktadaki duty free mağazasından alınan sıvı ürünler aktarmalı uçuşa kabul edilmeyecektir.

AB üyesi ülkeler

Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya,İspanya, İsveç, İngiltere.

15 Aralık 2006 itibari ile Hırvatistan kalkışlı veya bağlantılı seferlerde de yeni güvenlik uygulamasına başlanacaktır.

 

Bagaj Bilgisi ( Anadolu jet dahil)

 

Anadolu-jetEkonomi Sınıfı yolcularımız için tanınan serbest bagaj hakkı 20 kg., Business Class yolcuları için serbest bagaj hakkı 30 kg.’ dır. Bu limiti aşıyorsanız, fazla bagaj ücret bilgisi almak için size en yakın Türk Hava Yolları ( Uçak bileti ) satış ofisine başvurunuz. Ayrıca yolcu beraberinde taşınacak her bir parça bagaj ağırlığının 32 kg’ı kesinlikle aşmaması gerekmektedir.
Kabinde yanınızda bulundurmak istediğiniz el bagajınızın ağırlığının 8 kiloyu ve boyutlarının  23x40x55 cm.’yi geçmemesi gerektiğini lütfen unutmayınız.
Battaniye, bebek taşıma sepeti, şemsiye, baston, koltuk değneği, küçük kameranız ya da dürbününüz, el bagajı sayılır.
El bagajının dışında kabinde taşınmasını istediğiniz bagajınız için ayrı bir koltuk satın almalısınız. Bu durumda, bagajınız 75 kiloyu aşmamalı ve koltuğa sığabilecek ölçülerde olmalı. Ancak müzisyenseniz üzülmeyin, müzik aletleri bu ebat kısıtlamasının dışında tutuluyor. Çellonuz, elbette yanınızda olacak. Bu bagajınız için ödeyeceğiniz ücret, serbest bagaj hakkınızdaki limit aşımı olarak değerlendirilmez…
Bagajlarınızın hazırlanması hakkında da size birkaç uyarımız var:

  • Lütfen, kendi güvenliğiniz için bagajlarınızı kendiniz hazırlayınız ya da hazırlanmasına nezaret ediniz. Bagajlarınızı hazırlarken kapalı kutu, paket ve tüm ambalajları kontrol etmeye özen gösteriniz. Ayrıca, başkasına götürülmek üzere size verilen hiçbir eşyayı kesinlikle kabul etmeyiniz. 
  • Amerika Taşımacılık Güvenliği Örgütü’nce (TSA) alınan yeni karar gereği Amerika uçuşlarında üzerinizde ve el bagajlarınızda rezistanlı-alevli çakmak bulundurulması  kesinlikle yasaktır.

Yolculuk Sırasında Güvenliğiniz için

Yolculuk sırasında güvenliğiniz için yapmanız gerekenlerTüm uçuş boyunca, taşınabilir telefon ya da telsiz cihazları, CD-çalar, radyo ve televizyon alıcılarının kullanılması kesinlikle yasaktır.

İniş ve kalkışlarda ve “kemerlerinizi bağlayınız” ikaz ışıkları yanarken, her türlü taşınabilir radyo, elektronik oyunlar, dizüstü bilgisayar ve benzeri elektronik cihazlar uçağınızın bilgisayarlarında kayıtlı bulunan uçuş için gerekli tüm bilgilerin silinmesine neden olacağı için kullanılamaz.

Uçaklarımızda ‘Medical’ sertifikalı oksijen tüpleri bulunduğu için, yolcularımızın beraberindeki oksijen tüpleri uçağa kabul edilmemektedir.

Kayıp Eşya Prosedürleri

Kendi adına bagaj etiketi ibraz edemeyen yolcularımıza karşı hiçbir sorumluluk kabul edilmez.

Check-in işlemleri sırasında size verilen isim etiketini eksiksiz olarak doldurduktan sonra bagajınızın üzerine takmayı unutmayınız.

İrtibat:

Kayıp EşyaBagaj Aksaklıkları Takip Merkezi Müdürlüğü

  • Adres:
    Atatürk Havalimanı İçhatlar Terminali B Blok Kat:2 İstanbul/34149
  • Telefon:
    +90 212 444 0 849
  • Faks:
    +90 212 465 23 87
  • E-Posta:
    bat@thy.com

İstanbul Kayıp ve Bulunan Eşya Ofisi

  • Telefon:
    +90 212 444 0 849

Ortaklığımız seferlerinde meydana gelen bagaj aksaklıklarında WorldTracer sistemi kullanılmaktadır. Ayrıca, kayıp bagajların takibi internetten yapabilmek için lütfen tıklayınız.

Kayıp Bagaj :

Bagajı çıkmayan yolcularımız aynı gün varış salonunu terketmeden İstasyon Kayıp ve Bulunan Eşya Ofislerine;

  • Seyahat bileti,
  • Bagaj etiketi,
  • Kimlik (Hüviyet, pasaport),

ile müracaat ederek Kayıp Bagaj Raporu (PIR) tutturmalıdır. WorldTracer sisteminden tutulan Kayıp Bagaj Raporu ile bagajın araştırması başlatılmış olur. Bulunan bagajın en kısa süre içinde yolcuya teslimi ücretsiz olarak sağlanır. İlk 5 gün kayıp bagajın araştırılması İstasyon Kayıp ve Bulunan Eşya Ofislerinin sorumluluğundadır. İlk 5 gün içinde bulunamayan bagajlar için;

  • PIR,
  • Bagaj etiketi,
  • Seyahat bileti,
  • Kimlik,
  • Talep formu,

temin edilerek dosya Bagaj Aksaklıkları Takip Merkezi Müdürlüğü’ne gönderilir. Burada yapılacak olan 1 aylık arama süresi içinde bulunamayan kayıp bagaj dosyaları tazminat işlemi için Sigorta Müdürlüğü’ne gönderilir. Kayıp bagaj ödemelerinde Varşova Konvansiyonu/Lahey Protokolü hükümleri gereğince kilogram başına 20.-USD ödeme yapılmaktadır.

Hasar-Eksik :

Bagajın hasarı anında fark edilecek (teker veya kulp kırılması, yırtılması ve içinde eşya eksilmesi) türden ise aynı gün varış salonunu terk etmeden İstasyon Kayıp ve Bulunan Eşya Ofislerine;

  • Seyahat bileti,
  • Bagaj etiketi,
  • Kimlik,

ile müracaat edilerek hasarlı bagaj ve/veya eksik eşya raporu tutulur.
Anında fark edilemeyen hasar ve eksik olayları için; seyahat tarihinden itibaren 7 gün içinde bizzat veya taşıyıcıya yazılı müracaatta bulunulması gerekmektedir.

Geç Teslim :

Aksaklık nedeniyle bagajını geç teslim alan yolcularımız, bagajlarını teslim aldıkları tarihten itibaren 21 gün içinde taşıyıcıya bizzat veya yazı ile müracaatta bulunmalıdırlar.

Not :

Bagajın içerisinde kırılabilir ve bozulabilir maddeler, elektronik aletler, müzik aletleri, ilaçlar, değerli eşyalar (para, mücevherat, ticari ve kıymetli döküman, pasaport ve kimlik v.b.), tehlikeli maddeler (ateşli silah, mermi, kimyasal nitelikli madde v.b.) bulundurulamaz. Bu tür eşyaların kaybından ve zarar görmesinden taşıyıcı sorumlu tutulamaz.

Evcil Hayvan

Evcil hayvan taşıma prosedürleri

Evcil hayvan; geçerli aşı ve sağlık sertifikasına, giriş izinlerine ve / veya transit ülkelerince istenen diğer belgelere sahip olan, özel kafes içerisinde taşınabilecek ölçülere haiz kedi, köpek türleridir. Bu tanımlamanın dışında kalan hayvanlar, amerikan pitbull terrier, amerikan staffordshire terrier, bull terrier, staffordshire bull terrier, japanese tosa, dogo argentino, doberman, rottweiller gibi tehlike arz eden köpekler, yolcu beraberinde uçuşlarımıza kabul edilmez.

Prosedür:

  • Uçaklarımızda yolcu beraberi taşınabilen evcil hayvanlar için sayı ve tür kısıtlamaları uygulanmaktadır. Bu nedenle yolcu beraberinde evcil hayvan taşınması, bu hayvanlar için rezervasyon yapılması ile mümkündür.
  • Evcil hayvan taşımacılığı, ülkelerin evcil hayvan giriş, çıkış ve transit geçişi ile ilgili kanunların hükmü altındadır. Bazı ülkeler yolcu beraberi evcil hayvan giriş, çıkış ve transit geçişine izin vermemektedir. Detaylı bilgi için lütfen rezervasyon veya en yakın bilet satış ofisimiz ile bağlantı kurunuz.
  • Evcil hayvan taşımacılığı ücrette tabidir. Bu ücret bagaj teslimi sırasında kafes ve hayvan beraber tartılarak tespit edilir.
  • Kabinde taşınması istenen evcil hayvanlar, mutlak surette evcil hayvanın sahibi tarafından temin edilen 45 x 35 x 23 cm ölçülerdeki kafeslerde taşınmalıdır.
  • Kabinde taşınacak evcil hayvanların kafesleri ile birlikte tartıldıklarında, ağırlıklarının 6 kg.’ı geçmemesi gerekir.
  • Kafes ve evcil hayvanın toplam ağırlığı 6 kg. geçiyor ise kargo kompartımanında taşınır.
  • Kafesin üzerinde, yolcunun ve hayvanın ismini belirten bir etiket olmalıdır.
  • Evcil hayvanın sağlıklı, zararsız, temiz ve kokusuz olması gerekmektedir. Hayvanın durumu şüpheli görülürse, (Huzursuz, saldırgan, hastalıklı vb.) istasyon görevlileri tarafından uçuşa kabul edilmeyebilir.
  • Evcil hayvana ait sağlık belgesi, aşı kağıdı ve kimlik uçuşa kabul işlemleri sırasında ve istenildiği zaman gösterilmek üzere yolcunun yanında bulundurulmalıdır.
  • Görme veya işitme engelli yolculara ait refakatçi köpekler, rezervasyon yaptırılarak ücretsiz olarak kabin içine kafessiz kabul edilirler. Bazı ülkeler yolcu beraberi evcil hayvan giriş, çıkış ve transit geçişine izin vermemektedir. Detaylı bilgi için lütfen rezervasyon veya en yakın bilet satış ofisimiz ile bağlantı kurunuz.

THY Elektronik Bilet

Elektronik uçak bileti, kağıt bilet düzenlenmeksizin, tüm rezervasyon ve uçuş kayıtlarının elektronik ortamda saklanmasıdır. ( Anadolu jet dahil)

Elektronik bilet, alışılmış olan kağıt biletin elektronik olarak daha hızlı, güvenli ve pratik hale getirilmiş şeklidir. Bu sistemle tüm rezervasyon ve bilet detayları bilgisayar sisteminde güvenli bir şekilde saklanır ve olası rezervasyon değişikliği, parkur değişikliği, iade talebi ve uçuşa kabul (check-in) işlemleri elektronik ortamda kayıtlı bilet bilgisi üzerinden gerçekleştirilir.

THY Elektronik BiletNeden Elektronik Uçak Bileti ?

Elektronik bileti tercih etmek için 3 önemli nedeniniz var:

  • Güvenlidir, çünkü çalınma, kaybolma, unutulma gibi tehlikesi yoktur.
  • Pratiktir, çünkü kağıt biletlerde olduğu gibi, bilet düzenleme makinalarına ihtiyaç yoktur. Elektronik Bilet düzenlenmesini istediğinizde ya da uçuşunuzla ilgili herhangi bir değişiklik talep ettiğinizde veya uçuşa geldiğinizde, biletinizin sizler tarafından, satış ve check-in personeline verilmesi gerekmemektedir.
  • Hızlıdır, çünkü seyahatinizin rezervasyondan uçuş aşamasına kadar pratik ve sorunsuz bir şekilde tamamlanmasını sağlar.

Nasıl Rezervasyon yapılır ?

Elektronik bilet için yapılan rezervasyon işlemleri, kağıt uçak bileti için yapılan rezervasyon işlemlerinden farksızdır.

Elektronik bilet uygulaması olan hatlarımız için Rezervasyon işlemleri, tüm THY ofislerimiz , Call Center ve web sitemiz yoluyla yapılmaktadır. Elektronik biletin kağıt biletten tek farkı tüm elektronik bilet bilgisinin THY bilgisayar sistemlerinde saklanmasıdır. Böylece elinizde kağıt bilet olmadan da rezervasyon ve bilet kayıtlarına her zaman kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Online Biniş KartıElektronik Uçak Bileti nasıl çalışır?

Elektronik bilet düzenleme işlemi sırasında, geleneksel olan kağıt bilet yerine size, rezervasyon, ödeme ve uçuş bilgilerini konfirme eden ve elektronik biletin numarasını içeren bir” seyahat belgesi ” verilir. Eğer bu belge satış sırasında size verilmezse, daha sonra bir kopyasını almanız mümkündür ve alacağınız bu belge aynı zamanda fatura yerine kullanılabilir. Fatura niteliğinde olan ve elektronik uçak bilet bilgilerinizi içeren e-bilet dökümanınızı almak için (uçuş tarihinden itibaren en geç 7 gün sonrasına kadar) en yakın THY Satış Ofisi’ne başvurabilirsiniz.

Elektronik Uçak bileti düzenlenmesi için uygun olan hatlarımız:

Elektronik uçak bileti uygulaması, iç hatlarda; Adana, Adıyaman, Ağrı, Ankara, Antalya, Batman, Bodrum, Dalaman, Denizli, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul Atatürk Havalimanı, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı , İzmir, Kahramanmaraş, Kars, Kayseri, Konya, Malatya, Mardin, Muş, Nevşehir, Samsun, Sivas, Şanlıurfa, Trabzon, Van, Bursa Yenişehir hatlarında karşılıklı seferlerde uygulamaktadır. Yurtdışı hatlarımız arasında ise şu anda; Abu Dhabi, Alma Ata, Amman, Amsterdam, Astana, Atina, Bahreyn, Bangkok, Bakü, Barselona, Basel, Belgrad, Berlin, Beyrut, Bişkek, Brüksel, Budapeşte, Bükreş, Cenevre, Doha, Dubai, Dublin, Duşanbe, Düsseldorf, Ekaterinburg, Frankfurt, Hamburg, Hannover, Hartum, Helsinki, Hong Kong, Kahire, Kazan, Kiev, Kişinev, Kopenhag, Köln, Kuveyt, Lizbon, Londra, Ljubljana, Lyon, Madrid, Manchester, Milano, Maskat, Minsk, Moskova, Mumbai, Münih, New York, Nice, Nürnberg, Odessa, Osaka, Oslo, Paris, Pekin, Prag, Priştina, Riga, Roma, Rostov, Sanaa, Saraybosna, Seul, Singapur, Sofya, St Petersburg, Stockholm, Strasbourg, Stuttgart, Şam, Şangay, Şikago, Taşkent, Tel Aviv, Tiflis, Tiran, Tokyo, Tunus, Üsküp, Varşova, Venedik, Viyana, Yeni Delhi, Zagrep, Tebriz, Dnepropetrovsk, Addisababa, Simferopol, Kazablanka, Tahran, Cape Town, Johannesburg ve Zürih’de elektronik bilet uygulamamız bulunmaktadır. Elektronik uçak biletin tüm seferlerimizde kullanılabilmesi için çalışmalarımız sürmektedir. ( Anadolujet dahil )

Elektronik Uçak Biletinde Check-in:

Havalimanı check-in kontuarlarında elektronik uçak bileti için check-in yaptırabilirsiniz. Bunun için yanınızda resimli bir kimlik belgesi (Nüfus Cüzdanı, Pasaport, Ehliyet veya Evlilik Cüzdanı) bulunması yeterlidir.

 

THY Tazminat ve Hizmet Sistemi (EC Regulation No.261/2004)

Sayın yolcumuz;
THY A.O. hizmet anlayışının en önemli unsurlarından biri, siz
değerli yolcularımızın istediği destinasyona zamanında
ulaşmasını sağlamaktır.
Ancak tüm dünya havayolları seferlerinde olduğu gibi zaman zaman
yolcularımız, Ortaklığımız seferlerinde de:
· Denied Boarding
* (Kapasite fazlası satış nedeniyle uçuşa yolcu
kabul edilememesi durumu)
· Sefer İptali
· Uzun Tehirler
gibi durumlarla karşılaşabilmektedir.
AB ülkeleri topraklarından çıkış yapan Ortaklığımız seferlerinde,
konfirme rezervasyonunuz ve konfirme biletinizin olduğu bir uçuşta,
checkin
süresinde kontuara başvurduğunuz takdirde yukarıdaki
durumlardan herhangi biri nedeniyle seyahatinizin gerçekleşmesinde
bir aksaklık yaşıyor iseniz; THY A.O. tazminat ve hizmet sisteminden
yararlanabilirsiniz.
*Özel indirimli ve ücretsiz bilete sahip yolcularımıza bu hizmetten
yararlanamaz.
Bu durumlarda özürlü yolcularımıza ve yalnız başına seyahat eden
çocuk yolcularımıza ihtiyaç duyacakları özel hizmetler personelimiz
tarafından verilecektir.
Bu broşür siz değerli yolcularımıza yolcu hakları konusunda detaylı
bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.
Gösterdiğiniz anlayıştan dolayı teşekkür ederiz,
THY A.O.
İçindekiler :
1. AB ülkelerinden çıkış yapan Ortaklığımız seferlerinde konfirme
bileti ve konfirme r ezervasyonu olduğu halde overbook (kapasite
fazlası satış) nedeniyle uçuşa kabul edilemeyen yolculara verilecek
tazminat ve hizmet koşulları
2. AB ülkelerinden çıkış yapan Ortaklığımız seferlerinin iptali
durumunda yolculara verilecek tazminat ve hizmet koşulları
3. AB ülkelerinden çıkış yapan Ortaklığımız seferlerinde meydana
gelen uzun tehirler durumunda yolculara verilecek hizmet koşulları
4. AB ülkelerindeki konu ile ilgili ulusal yetkili merci kontak bilgileri
1. AB ÜLKELERİNDEN ÇIKIŞ YAPAN ORTAKLIĞIMIZ
SEFERLERİNDE, KONFİRME BİLETİ VE KONFİRME
REZERVASYONU OLDUĞU HALDE OVERBOOK NEDENİYLE
UÇUŞA KABUL EDİLEMEYEN YOLCULARA VERİLECEK
TAZMİNAT VE HİZMET KOŞULLARI:
· Denied Boarding* riski olan seferlerde öncelikle yolcularımıza
gönüllü olup olamayacakları sorulmaktadır. Gönüllü olmayı
kabul eden yolcularımıza gerekli bilgiler THY istasyon yetkilisi
tarafından verilecektir.
· Denied Boarding* edilen yolcularımız için aşağıdaki tabloda
belirtilen miktarlarda tazminat verilecektir.
Seyahatin uzunluğu
Tazminat
tutarı
Son varış noktasına
gecikme aşağıdaki
koşullara uyuyor ise
tazminat tutarının
% 50’si verilir
1
1500km’yi geçmeyen
seyahatler EUR 250 2 saatten az
2
15003500
km.arasındaki
seyahatler EUR 400 3 saatten az
3
3500 km’den uzun
seyahatler EUR 600 4 saatten az
· Ayrıca yolcularımıza aşağıda belirtilen hizmetler de sunulacaktır:
1. Denied Boarding edildiği seyahatin yerine ( yer olması
koşuluyla) mümkün olan en kısa sürede ya da yolcunun
tercih edeceği bir başka tarihteki uçuşta son varış
noktasına seyahat imkanı sağlanır veya;
2. Yolcunun seyahatinin henüz gerçekleşmemiş kısmı için
ya da uçulmuş kısımlar olsa dahi seyahatin tamamlanması
artık amacına hizmet etmiyorsa seyahatin tamamı için
7 gün içerisinde geri ödeme yapılır ve yolcunun isteği
doğrultusunda seyahatin başlangıç noktasına mümkün
olan en kısa zamanda geri dönüşü sağlanır.
3. Ayrıca yolcularımıza ücretsiz olarak;
§ Bekleme süresine uygun yiyecek içecek ikramı
verilir.
§ Gerektiğinde bir ya da birden fazla gece otelde
konaklama imkanı (transferler dahil),
§ 2 telefon görüşmesi yapma , fax/telex/email
çekme imkanı sağlanır.
2. AB ÜLKELERİNDEN ÇIKIŞ YAPAN ORTAKLIĞIMIZ
SEFERLERİNİN İPTALİ DURUMUNDA, YOLCULARA
VERİLECEK TAZMİNAT VE HİZMET KOŞULLARI:
· İptal tazminatı
Seyahatin uzunluğu
Tazminat
tutarı
Son varış noktasına
gecikme aşağıdaki
koşullara uyuyor ise
tazminat tutarının
% 50’si verilir
1
1500km’yi geçmeyen
seyahatler EUR 250 2 saatten az
2
15003500
km.arasındaki
seyahatler EUR 400 3 saatten az
3
3500 km’den uzun
seyahatler EUR 600 4 saatten az
· Ayrıca yolcularımıza aşağıda belirtilen hizmetler de
sunulacaktır:
1. İptal edilen seferin yerine ( yer olması koşuluyla) mümkün
olan en kısa sürede ya da yolcunun tercih edeceği bir başka
tarihteki uçuşta son varış noktasına seyahat imkanı sağlanır
veya;
2. Yolcunun seyahatinin henüz gerçekleşmemiş kısmı için
ya da uçulmuş kısımlar olsa dahi seyahatin
tamamlanması artık amacına hizmet etmiyorsa seyahatin
tamamı için 7 gün içerisinde geri ödeme yapılır yolcunun
isteği doğrultusunda seyahatin başlangıç noktasına
mümkün olan en kısa zamanda geri dönüşü sağlanır.
3. Ayrıca yolcularımıza ücretsiz olarak;
§ Bekleme süresine uygun yiyecek içecek ikramı
verilir.
§ Gerektiğinde bir ya da birden fazla gece otelde
konaklama imkanı (transferler dahil),
§ 2 telefon görüşmesi yapma , fax/telex/email
çekme imkanı sağlanır
· Ancak aşağıdaki koşullarda iptal durumunda yolcuya tazminat
ödenmez:
a. Olağanüstü durumlar
i. Siyasi İstikrarsızlık
1. Toplumsal Kargaşa
2. Sokağa Çıkma Yasağı
ii. Hava Şartları (Uçuşu Mümkün Kılmayan)
1. Sis
2. Kar
3. Fırtınalar
4. Buzlanma ve benzeri şartlar
iii. Güvenlik Riskleri
1. İstisnai yolcular, bagaj ve uçak/havaalanı
güvenlik önelmleri
iv. Beklenilmeyen Uçuş Emniyeti Kısıtları
1. Teknik problemler
2. Pist kapatılması veya sınırlamaları gibi
Havaalanı sorunları
v. Grevler (uçuşu engelleyen)
vi. Hava Trafik Yönetimi Kararları
1. ATC tehirleri
2. Tarifeli slotların uygunsuzluğu
b. Yolcuya iptal bilgisi uçuşa iki hafta kala veya daha
fazla bir süre içinde verildiyse
c. Yolcuya iptal bilgisi uçuşa iki hafta kala ile 7 gün
kala arasında verildiyse ve iptal edilen seferin
yerine önerilen alternatif uçuşun orjinal uçuşa göre
kalkış saati 2 saat varış
saati 4 saat gecikmeden
az ise
d. Yolcuya iptal bilgisi uçuşa 7gün kala veya daha az
bir sürede verildiyse ayrıca iptal edilen seferin
yerine önerilen alternatif uçuşun saati orjinal uçuşa
göre kalkış saati 1 saat varış
saati 2 saat
gecikmeden az ise
3. AB ÜLKELERİNDEN ÇIKIŞ YAPAN ORTAKLIĞIMIZ
SEFERLERİNDE MEYDANA GELEN UZUN TEHİRLER
DURUMUNDA YOLCULARA VERİLECEK HİZMET
KOŞULLARI :
Uzun Tehir durumunda tazminat ödemesi yapılmaz.
Ancak yolcularımıza bekledikleri süre zarfında aşağıdaki hizmetler
verilir:
1. 5 saati aşan tehir durumunda seyahatin henüz
gerçekleşmemiş kısmı için ya da uçulmuş kısımlar olsa
dahi seyahatin tamamlanması, artık amacına hizmet
etmiyorsa seyahatin tamamı için 7 gün içerisinde geri
ödeme yapılır ve yolcunun isteği doğrultusunda seyahatin
başlangıç noktasına mümkün olan en kısa zamanda geri
dönüşü sağlanır.
2. Ayrıca yolcularımıza ücretsiz olarak;
§ Bekleme süresine uygun yiyecek içecek ikramı
verilir.
§ Gerektiğinde bir ya da birden fazla gece otelde
konaklama imkanı (transferler dahil),
§ 2 telefon görüşmesi yapma , fax/telex/email
çekme imkanı sağlanır.
Seyahatin uzunluğu Tehir Süresine Göre Uzun
Tehir Kapsamına Giren
Koşullar
1 1500km’yi geçmeyen
seyahatler 2 saatten fazla
2 15003500
km.arasındaki
seyahatler 3 saatten fazla
3 3500 km’den uzun
seyahatler
4 saatten fazla

Fazla Uçak Bileti Satış

Havayolu taşımacılığında uçak bileti ve rezervasyonu olmasına rağmen yolcular çeşitli nedenlerle uçuşlarına gelememektedir. Bu yolcuların (no show) neden olduğu etkileri azaltmak ve tüm yolculara istedikleri uçuşta yer vermeyi sağlamak amacıyla tüm dünya havayolları gibi Türk Hava Yolları da seferlerine zaman zaman overbook yani kapasite fazlası satış yapmaktadır. ( anadolujet biletleri dahil )

Taşıyıcılar istenmeyen bir durumla karşılaşmamak için önlem alsalar dahi bazı uçuşlarda rezervasyonu ve konfirme uçak bileti olmasına rağmen yolcunun uçurulamama riski bulunmaktadır. Böyle bir durumla karşılaşıldığında THY, dayanışma sistemi yönergesi ve EC 261/2004 regulasyonu gereği yolcularımıza tazminat ve ek hizmet vermektedir. Detaylı bilgiyi ofislerimizden ve check in kontuarlarından da alabilirsiniz.

Gazete Standlarımız

Gazete standlarımız

Dış hatlarımızda uçak içinde verdiğimiz gazete hizmetini terminaldeki gazete standlarımızdan alabileceksiniz.

İstediginiz gazeteyi dış hat uçuşlarımızda 17:00 a kadar standlarımızdan alabilirsiniz.
Business class yolcularımız için ayrıca uçak içinde gazete servisimiz mevcuttur.
Sadece stand görevlisine boarding kartınızı gösteriniz ve istediğiniz gazeteyi alınız.
Boarding kartınızı geri almayi unutmayınız.

İyi uçuşlar dileriz.

İkram Servisimiz (İç Hatlar)

örnek iç hat ekonomi servisiÖrnek: İç hat ekonomi servisi

örnek iç hat ekonomi servisi

Örnek: İç hat ekonomi servisi

örnek iç hat ekonomi servisi

Örnek: İç hat ekonomi servisi

İkram Hizmetleri

15.06.2007 tarihi itibariyle tüm iç hat “economy class” mönülerimizde değişiklik yapılarak yeni konseptimizin uygulamasına başlanmıştır. İç hat uçuşlarımızın kalkış noktası, tarihine göre pastane veya fırın ekmeği veya pide ile hazırlanmış peynirli sandviçler yanında meyveli kek yada yoğurt ile birlikte sabah saat 10:00’a kadar olan seferlerimizde sunulmaktadır.

 

Saat 10:00 ile 23:59 arasında uçuşu olan seferlerimizde yine dönüşümlü olarak; çeşitli sandviçler ile çikolatalı mus veya taze mevsim meyvesi veya meyveli kek sunulmaktadır. Bahsi geçen saat dilimleri içindeki seferlerimizde sandviç ve salata seçenekli olarak sunulmakta olup yolcularımız her iki üründen birisini tercih edebilmektedir. Salata tercih eden yolcularımız için sunulan sıcak ekmeğinizi, kabin ekibimizden istemeyi unutmayınız.

 

 

İç hat ikram kutularımız içinde bardak su ve kolonyalı mendil de bulunmaktadır.

Yukarıda bahsi geçen ürünlerin çeşitleri seferlerin kalkış saatlerine ve belirli dönemlere göre dönüşümlü olarak yüklendiğinden hepsinin aynı anda tek bir seferde bulunması mümkün değildir. Ayrıca operasyonel şartlara göre kutu içerikleri değişiklik gösterebilir. Seçenekli olarak ikram sunulan uçuşlarımızda belli bir ürüne olan yoğun talep nedeniyle alternatiflerden birisi tükenebilmektedir.

Uçak Bileti Online Check-in

Biletlenmiş rezervasyonu olan tüm yolcularımız, Online Check-In uygulaması kapsamında, online hizmete açık olan yurt içi ve yurt dışı istasyonlarımızdan başlayan seferlerimiz için uçak bileti check-in işlemlerini web sitemiz aracılığıyla yapabilirler. (anadolu jet dahil)

Online Check-in işlemleri, aynı PNR da olmak koşuluyla bir girişte en fazla 8 yolcuyu kapsayacak şekilde, uçuşun kalkış saatinden 24 saat önce başlar ve 90 dakika kala sona erer.

UYGULAMA ESASLARI

1. adım: Kimlik ve Uçuş Bilgilerine Ulaşma Ekranı

Yolcularımız, isim ve soyadı bilgilerinin yanı sıra ya Elektronik bilet Numaraları ya da sadece rezervasyon kodlarını (PNR) belirterek uçuş kaydına ulaşabileceklerdir.

Rezervasyon kaydında birden fazla yolcu olması halinde, ilgili kutucuk tıklanarak, işlemin sadece isim bilgisi girilen yolcu için yapılması sağlanabilir. 

2. adım: Yolcu ve Uçuş detayları Ekranı

  • Yolcularımızın rezervasyon kaydında online check-in işlemi yapılabilecek olan uçuşlar ekranda sıralanacak ve işlem yapılmak istenen uçuş/uçuşlar seçilip, “Onayla” butonuna basılarak bir sonraki aşamaya geçilecektir. Aynı rezervasyon kaydında birden fazla yolcu olması durumunda yolcumuz, işlem yapacağı kişileri seçebilecektir. Bir girişte en fazla 8 yolcu için işlem yapılabilir. Yolcunun Online Check-In işlemine uygun uçuşları son noktaya kadar işlem görecektir.
    Ayrıca bu ekrandan Miles&Smiles kart bilgilerinin girilmesi / Check-in işlemini tamamlamış yolcularımızın Koltuk değiştirme ve/veya Online biniş Kartı basma linklerini kullanarak işlem yapabilmeleri mümkündür. Yine aynı ekranda uçak bileti Online Check-in ile ilgili diğer yardımcı linklere ulaşma imkanı vardır.  

 
3. adım: Koltuk Seçimi Ekranı

  • o Seçilen yolcu ve uçuş bilgisi sıralamasına göre, seyahat sınıfına ait koltuk planı görüntüsü ekrana gelecektir. Yolcumuz koltuk seçimi yapacağı isim/isimlere tıkladıktan sonra ekrandaki plandan istediği koltuğun üzerine tıklayarak seçimini yapabilecektir. Şayet yolcunun devamı olan uçuşları varsa; sırasıyla tüm uçuşlarına ait koltuk planları ekranda gösterilecek Yolcunun rezervasyon esnasında talep ettiği koltuk tercihi varsa, isminin yanında, bu koltuk numarası görülecektir. Böyle bir durumda şayet başka koltuk seçilmek istenirse, sistem “Koltuk Planı” sayfasında buna izin vermeyecek, son sayfada yolcuya sunulacak olan “Koltuk Değiştirme” seçeneği tıklanarak talep edilen yer değişikliği yapılabilecektir. Koltuk seçimi rezervasyon kaydındaki tüm uçuşlar için ayrı ayrı yapılacaktır.
  •  
  • Onaylama işleminin sonunda check-in tamamlanmış olacak ve yolcumuza seyahatine dair bilgilerin yanısıra, alanda tamamlanması gereken prosedurler hakkında detaylı açıklama yapılacaktır. Ayrıca bu bilgilerin yanısıra, yolcunun tercihine göre aynı ekrana email adresi ve/veya cep telefonu numarası girilmesi suretiyle de, online check-in bilgilerinin kendilerine ulaşması sağlanacaktır.
  • 4. adım: Online Biniş Kartı Basımı
  • o Online Check-in işlemlerini tamamlayan Elektronik biletli yolcularımız, Online Biniş Kartı uygulamasının geçerli olduğu istasyonlarımız için biniş kartlarını basabileceklerdir.
  • o Online Biniş Kartının basılabilmesi için kullanıcının PC sinde Adope Acrobat Reader yüklü olmalıdır.
  • o Biletin alındığı kredi kartı sahibi, rezervasyon kaydındaki yolculardan biri değil ise, internetten biniş kartı üretilmesine izin verilmeyecektir.
  • o Web sitemizden Online Biniş Kartı üreten yolcularımıza koltuk değiştirme seçeneği sunulmayacaktır.
  • o Çıktısını aldıkları biniş kartını kaybeden yolcularımız, koltuk numaralarını değiştirmemek şartıyla biniş kartlarını internetten tekrar bastırabilecek ya da biniş kartlarını kontuarlardan tekrar talep edebileceklerdir.
  • o Online Biniş kartı uygulaması olan istasyonlar hakkında ilgili linklerden bilgi alınabilir.  

Uçuş bilgileri

Sistem, yolcu kaydında bulunan uçuşlar arasından, uçak bileti check-in yapılabilecek konumda olanları ekrana getirecektir. 

Through uçak bileti check-in

Yolcu PNR bilgisinde aynı günde yapacağı devam uçuşları var ise, tüm uçuş bilgileri ekranda görüntülenecek ve bu segmentler içinde otomatik through check- in kuralları doğrultusunda izin verilen uçuşlara check-in işlemi yapılması sağlanacaktır. 

Return uçak bileti check-in

Sistem PNR kaydındaki uçuş bilgileri doğrultusunda, gidiş dönüş seferi aynı gün içinde olan yolculara ‘Return Check-in yaptırmak isteyip istemediğini’ seçeneğini sunacak ve onaylaması durumunda dönüş seferine ait check-in işlemlerini gerçekleştirecektir. 

Bagaj bilgileri

  • • Check-in işlemleri sırasında Bagaj Bilgisi’ sorulmayacaktır.
  • • Bagajı olan yolcularımız, bagaj bilgilerini kontuarda vererek bagaj etiketlerini alacaklardır.
  •  

Koltuk planı bilgileri ( Anadolu jet dahil)

Koltuk Planı tüm uçuşlar için detaylı olarak görüntülenebilecek ve yolcuların özellikleri de dikkate alınarak yerleşim yapılması sağlanacaktır.     
  • • Koltuk Seçimi olanağı, yolcunun seyahat edeceği sınıfta seyahatlerinin tamamını kapsayacak şekilde sunulacak ve yolcu isteğine göre tamamlanacaktır.
    • Koltuk seçimleri esnasında yolculara sunulan seçenekler mevcut check-in prosedürleri paralelindedir. Transit koltuk, bebek koltuğu, emergency exit koltuklarının kullanımı kurallar çerçevesinde yolculara sunulmaktadır.
    • Rezervasyonları sırasında koltuk seçimi yapmış olan yolculara, check-in işlemi esnasında bu seçimleri hatırlatılacak olup, check-in işlemi tamamlandıktan sonra değiştirme imkanı sunulmaktadır.  

 

Uçak Bileti Check in işlemi sonu / Uyarılar:

 ‘’Onayla’’ butonunun tıklanmasıyla birlikte, check-in işlemi sonuçlandırılacak olup; yolcuya  havalimanında yapılması gereken işlemler hakkında kısaca bilgi verilecektir.

Uyarılar

  • • Havaalanı işlemlerinizi Online check-in tabelasının bulunduğu kontuarlardan, bu kontuarın açılamadığı istasyonlarda ise Business kontuarlarından yaptırabilirsiniz.
  • • Size  tanınan bagaj taşıma hakkını aşmış olmanız halinde lütfen havaalanına geliş sürenizi, fazla bagaj ödeme işlemlerinizin süresini göz önüne alarak planlayınız.
  • • Uçuşunuzun kalkış saatinden 45 dakika önce biniş kartlarınızı almış ve bagaj işlemlerinizi tamamlamış olmanız gerekmektedir. Biniş kartlarını Internetten basan bagajlı yolcularımız da, kontuar kapanmadan evvel bagajlarını teslim etmelidirler. Biniş kartlarınızı Self Check-in kiosklarımızdan da temin edebilirsiniz.   
  •   
    Uçuş kalkış saatinden 15 dakika önce kapıya müracaat etmeyen yolcularımız, biniş kartları internetten üretilmiş olsa dahi, prosedür gereği uçağa kabul edilmeyeceklerdir. 
  •  

Check- in işlemleri iptali

  • Uçak Bileti Check-in işlemlerinin iptali için + 90 212 444 0 849 dan sonra 4 / 2 ve 1 tıklanarak ilgili bölüme ulaşılabilir.

Yukarıdaki bilgiler Anadolujet alt markasını oluşturan THY firmasından alınmıştır. Kişisel bilgilenme amacıyla alınmış olup ticari bir amaç yoktur.  Yukarıdaki bilgilerin kullanımından kullanıcıları sorumludur. Anadolu jet ve THY ‘nin herhangibir sorumluluğu yoktur.

Yukarıda yazılan bilgiler PEGASUS, ATLASJET , SUNEXPRESS, Onurair gibi havayolu firmaları içinde büyük ölçüde kullanılabilir.

ANADOLU JET için 3 cevap

  1. handan kaplan diyor ki:

    Anadolujet ile istanbuldan anadoluya seferleriniz yokmu, neden?

  2. handan kaplan diyor ki:

    Anadolujet ileriki tarihlerde istanbul’danda seferler yapılacakmı:?

  3. ilyas diyor ki:

    mrb ben ilyas esimi antep e gönderecegim ama kararsızım bilet fiyatlarını nasıl ögrenebilrim p.tesi sali günune saat farketmez öyleden sonra olabilir yardıjmcı olabilrimisiniz kampanyali ucuzlarınız varmı? izmir den g.antep e ucak biletini soruyorum acil cvp yazarmınız kolay gelsin

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: