Anadolu jet Seyahat Bilgileri

Anadolu jet uçuş saatleri, uçuş yapılan şehirler hakkında bilgiler, Hava Limanı bilgileri için

 www.anadolujetair.com

Anadolujet Bilet ve Anadolu jet Kampanyaları sitesi.

Anadolujet

 Anadolu jet

Self Check – in

Self Check-in nedir?
Kiosk cihazlarına kurulan yazılım ile yolcularımızın check-in işlemlerini kendilerinin yaparak biniş kartlarını almalarını sağlayan check-in uygulamasıdır.

Kimler kullanabilir?

Self Check-in hizmetimizden sadece Elektronik bilet alan yolcularımız yararlanabileceklerdir.

Hangi istasyonlardan Self check-in yapılabilir?

Antalya, Adana, Ankara, İzmir, Bodrum, Dalaman, Trabzon ve Gaziantep‘tir.

Nasıl Self Check-in yapabilirim?

Havaalanlarından bulunan Self Check-in kiosk cihazlari, basit menüleri ile ekrana dokunarak kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Kimlik bilgilerine ulaşılabilmesi açısından Miles&Smiles veya Banka Kartlarının kart okutucuya yerleştirilmesinin yanısıra, tercihlerine göre Elektronik bilet numaralarını ya da Rezervasyon kodlarını / PNR larını da girmek suretiyle Self Check-in uygulaması başlar. (Gerek M&S, gerekse banka kartları, sadece yolcuların kimlik bilgilerine ulaşmak amacıyla kullanılacaktır.) işlem istenen bilgilerin tanımlanmasıyla sonuçlandırılır.

En erken ve en geç ne zaman Self check-in yapabilirim?

Yolcularımız, uçuşun kalkış saatinden 12 saat öncesinden başlayarak 30 dakika kalana kadar Self Check-in yapabileceklerdir.

Teslim edeceğim bagajım varsa ne yapabilirim?

Bagajı olmayan yolcularımız, işlemleri sonucunda üretilecek olan biniş kartları ile doğrudan uçuşlarına alınacakları kapıya gidebileceklerdir.

Bagajı olan yolcularımız ise “Bagaj Teslim” kontuarından bagajlarını teslim ettikten sonra uçuş kapısına gideceklerdir.

Bağlantılı uçuşum varsa ne olacak?

Yolculara bagajsız seyahatlerinde, aynı gün dönüşleri var ise – Return Check-in – işlemi yapma olanağı verilmektedir. Bagajlı ya da bagajsız, bağlantılı tüm yurtiçi seyahatleri için uçuşun son noktasına kadar – Through Check-in – yapma olanağı sağlanmaktadır.

Beraber seyahat ettiğim arkadaşlarım için de Self check-in yapabilir miyim?

Grup PNRlarında bir seferde en fazla 8 kişi için Self Check-in işlemi yapılabilecektir. 8’erli gruplar halinde gruptaki tüm yolcular için Self Check-in işlemi yapılabilecektir.

Self check-in yaptığım zaman, ne zaman çıkış kapısında olmalıyım?

Uçuşun vaktinde kalkışını ve varışını sağlayabilmek için, son hazırlıkların yapılmasını teminen, tüm seferlerimiz için 15 dakika önce yolcuların boarding kapılarında hazır bulunmaları gerekmektedir.

Online Bilet

1.Nasıl rezervasyon yapabilirim?

http://www.anadolujet.com.tr ve/veya http://www.anadolujet.com.tr adreslerinden web sitemize girerek online hizmetler menüsünden Online Bilet seçeneğini seçerek rezervasyon işlemlerinizi yapmaya başlayabilirsiniz.

2.Web siteniz aracılığı ile online rezervasyon yaparken, koltuk seçimimi nasıl yapabilirim?

Şuan için web sitemizden koltuk seçimi yapılamamaktadır. Ancak THY ofislerinden veya 444 2 538 no’lu çağrı merkezi’ni arayarak koltuk rezervasyonunuzu yaptırabilirsiniz.

3.Anadolu Jet uçuşta değişiklik veya uçak tipinde değişiklik yaptığında ayırmış olduğum koltuk numarası yine de geçerli olur mu?

Eğer uçuşunuzda değişiklik yapılırsa bundan haberdar edileceksiniz ve sizin için önceki koltuk seçiminize çok yakın bir koltuk seçimi yapılacaktır.

4.Web siteniz aracılığıyla rezervasyon detaylarımı görüntüleyebilir miyim?

Rezervasyonlarım seçeneğinden web sitemiz aracılığı ile yarattığımız rezervasyonunuzun detaylarına ulaşabilirsiniz.

5. Seyahat acentesinden bir bilet aldım. Rezervasyonumu web sitenizden görebilir miyim?

Hayır. Sadece web sitemiz aracılığıyla yapılan rezervasyonlarınızı görüntüleyebilirsiniz.

6. Web siteniz aracılığı ile yedek rezervasyon yapabilir miyim?

Web sitemiz aracılığıyla uçuşa yedek yazılmak mümkün değildir. Ancak THY ofislerinden veya 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’ni arayarak yedek kayıt yaptırabilirsiniz.

7. Rezervasyonumu teyit etmem gerekir mi?

Uçuş noktasına bağlı olarak gerekebilir. Rezervasyonunuzu yaparken yer durumu ekranının hemen altında yer alan “teyit gerektirir” notunu kontrol ediniz.

8. Online olarak teyit yaptırabilir miyim?

Evet. Web sitemizin online bilet sayfalarında bulunan Rekonfirmasyon linki aracılığı ile web sitemizden satın almış olduğunuz biletinizde yer alan uçuşunuzu, uçuşa 72 saat kaladan itibaren teyit ettirebilirsiniz.

9. Kapandı ne anlama gelmektedir?

Uçuşun online rezervasyona kapanmış olması anlamına gelmektedir.

10. Anadolu Jet web sitesinde yaptığım bir rezervasyonda yine Anadolu Jet web sitesinde değişiklik yapabilir miyim?

Hayır. Rezervasyon değişiklikleri için lütfen 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’mizi arayınız.

11. Bilet ücreti kredi kartımdan hemen çekilecek mi?

Rezervasyon detaylarınızın Konfirmasyon ekranında onaylanmasının ardından kredi kartınızdan bilet ücreti tahsil edilecektir.

 

12. Web siteniz aracılığıyla rezervasyon yapmaya çalışıyorum ancak kredi kartım kabul edilmiyor. Neden?

Limit yetersizliği, yanlış kart numarası, son kullanma tarihinde hata vb. gibi çeşitli nedenleri olabilir. Lütfen bu durumda, iats@thy.com adresine kredi kartınızın reddi ile ilgili bilgi almak üzere bir e-posta gönderiniz. Sayfa başı

13. Online rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?

İlk uçuşunuzun kalkış saati geçmişse lütfen, yerel ISSC Internet Satış Servis Merkezi’ ne veya seyahatinizin başladığı Havaalanında bulunan yerel ‘Bilet Satış Kontuarı’na başvurunuz. Lokal ISSC telefon numaralarını online bilet sayfalarında yer alan BİZİ ARAYIN butonundan elde edebilirsiniz. Rezervasyonunuzun iptal işlemleri biletinizin ücret kuralları dikkate alınarak yapılacaktır.

OFİSTE BİLETLEME(TBO) SEÇENEĞİ TERCİH EDİLEN REZERVASYONLARIN İPTALİ:

Web sitesinde bulunan “Rezervasyonu İptal Et” tuşu ile internet üzerinden yaratmış olduğunuz rezervasyonunuzu ( HENÜZ BİLET DÜZENLENMEMİŞSE ) iptal edebilirsiniz. Web sitesindeki “Rezervasyonu İptal Et”” tuşuna bastığınız anda, ilgili rezervasyondaki tüm yolcuların uçuşları iptal edilir. İptal talebinin sonucu ile ilgili bir mesaj, sistem tarafından e-posta adresinize gönderilir. Ayrıca, iptal işleminizi Internet Satış Servis Merkezi’ ne, çağrı Merkezi’ ne ve THY Satış Ofisleri’ ne başvurarak da gerçekleştirebilirsiniz. İnternetten yaptığınız rezervasyon üzerinde sonradan Türk Hava Yolları web sayfasından değişiklik yapmanız mümkün değildir. Değişiklik yapmak istediğiniz takdirde internet üzerinden yapmış olduğunuz rezervasyonu tümü ile iptal edip, yeni bir rezervasyon yaratmalı, Internet Satış Servis Merkezi’ ne, Çağrı Merkezi’ ne ya da THY Satış Ofisleri’ ne başvurmalısınız.

14. Web siteniz aracılığı ile ücret kurallarını nasıl görüntüleyebilirim?

Ücretlendirme sayfasında, hemen ücret detaylarının altında ücret notuna ait bir link bulacaksınız. Bu linke tıklayarak size verilmiş olan ücretin önemli noktalarını açıklayan ücret notlarını görüntüleyebilirsiniz.

15. Ücret kurallarında anlamadığım bir yer olursa nereyi arayabilirim?

Satış Ofislerini ya da 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezini arayabilirsiniz.

16. İstediğim uçuşa ait tüm ücretleri online olarak görebilir miyim?

Seçmiş olduğunuz uçuşa ait ücretleri web sitemizin ikinci adımında görebilirsiniz.

Sayfa başı

17. Anadolu Jet  web sitesinde online rezervasyon yapıp biletimi daha sonra satın alabilir miyim?

Ofiste Biletleme seçeneğini seçerek biletinizi sistemin belirleyeceği bir tarihe kadar web sitemizde bulunan öde ve uç linkinden yada 444 2  538 no’lu Cağrı Mekezimizden alabilirsiniz.

18. Online rezervasyon yaparken indirimli ücretlerden yararlanabilir miyim?

İndirimli ücrete ait sınıfta yer olmasına bağlı olarak yararlanabilirsiniz.

19. Neden Promosyonel ücretten bilet almak için yer bulamıyorum?

Promosyonel ücretlere de diğer ücretler gibi belirli sayıda koltuk ayrılmaktadır. Ayrılan koltuklar dolduğunda promosyonel ücretten yer alamazsınız ancak daha yüksek bir ücretten yer alabilirsiniz.

20. Anadolu Jet sitesinden iade edilebilir bir bilet satın aldım. İademi nasıl alabilirim?

İadeniz almış olduğunuz bilet ücretinin ücret notuna göre yapılacaktır. İade için lütfen en yakın THY satış ofisine biletinizle birlikte başvurunuz.

21. Web sitenizde kredi kartı bilgilerimi girmeden uçuşta yer olup olmadığını ve ücreti öğrenebilir miyim?

Web sitemizin 3. adımında ücret ve yer durumunu öğrenebilirsiniz.

22. Web sitenizde rezervasyon esnasında gördüğüm ücret ile bileti satın almak için ofise başvurduğumda verilen ücret arasında fark olabilir mi?

Ofiste Biletleme seçeneği seçilerek bilet ücreti online rezervasyon sırasında ödenmemiş olan rezervasyonlar yalnızca yolculuğun başladığı yerde geçerli olduklarından değişiklik gösterebilirler. Söz konusu problem ile karşılaşmamak için lütfen ödeme ve biletleme işlemlerinizi  web sitemizden Öde ve Uç linkini kullanarak yapınız.

Sayfa başı

23. Bir uçuşa ne kadar öncesinden online rezervasyon yapabilirim?

İlk Uçuşa en az 4 saat en fazla 40 gün kala online  rezervasyon yapıyorsanız, biletinizi  web sitemizde bulunan öde ve uç linkinden , 444 2 538 nolu Çağrı Merkezimizden veya herhangi bir THY satış ofisinden ,alabilirsiniz

24. Web sitenizde ödeme yaparken hangi kredi kartlarını kullanabilirim?

Web sitemizde ödeme yaparken sadece Master ve Visa Card kullanılmaktadır. American Express, JCB, Air Travel Card-UATP-, Prestige, Discover Card gibi kredi kartlarınızı kullanmak istiyorsanız web sitemizde sadece rezervasyon yapıp ofiste biletleme seçeneğini seçip, ofise gidip ödemenizi dilediğiniz kredi kartıyla yapabilirsiniz. (Mümkün olan yerlerde)

25. Başkası bileti benim yerime alabilir mi?

Detaylı bilgi için tıklayınız ya da 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’mizi arayınız.

26. EFT/HAVALE İLE ODEME

Ödemesi EFT/HAVALE aracılığı ile yapılacak olan rezervasyon kayıtlarının ilk segmentinin uçuş tarihi, rezervasyonun yapıldığı andan itibaren 2 is günü+5 gün sonrası ila 355 gün arasında olabilir. Sadece Türkiye çıkışlı uçuşların ödemesi EFT/HAVALE aracılığı ile yapılabilir. Ödeme işlemleri EFT/HAVALE aracılığı ile yapılacak olan PNR’lara rezervasyon yapılan günden sonraki ikinci is günü saat 15:55”e kadar opsiyon suresi verilir. EFT/HAVALE işlemleri Türkiye sınırlarında bulunan bankalar arasında yapılmalıdır. EFT/HAVALE işlemleri, verilen opsiyon suresi içinde toplam ödeme miktarı Ödeme/Onaylama sayfasında belirtilen “EFT/HAVALE kodu” ile birlikte THY hesabına ulaştırılarak sonlandırılmalıdır. Bilet ücretinin THY kayıtlarından THY hesabına ulaştığının tespitinden sonra, bilet elektronik bilet olarak düzenlenir. EFT/HAVALE uygulamalarının her bankada farklılık gösterebileceği dikkate alınarak; iptal/iade işlemleri THY kayıtlarına islenerek mümkün olan en kısa surede tamamlanacaktır. Resmi tatillerde Banka hizmet vermediğinden web sitesi aracılığı ile yapılan satın alma işlemlerinde ödeme seçeneği olarak EFT/HAVALE kullanılamaz. Yolcu, satın aldığı bilet ücretinin verilen opsiyon suresi içinde THY’nin hesabına ulaştırılmasından sorumludur. EFT/HAVALE işlemlerinde bankacılık sistem ve uygulamalarından doğabilecek gecikmeler ile diğer hiçbir aksaklıktan (eksik/fazla EFT/HAVALE tutarı, havale limiti, gişeden havale kuralları ve bunlarla sinirli olmaksızın her tur aksaklık) THY sorumlu değildir. İhtilaf halinde THY kayıtları kesin delil olacaktır. Sayfa başı

27. Nasıl online ücretsiz bilet rezervasyonu yapabilirim?

http://www.anadolujet.com.tr adresinden THY web sitesine girdikten sonra online hizmetler menüsünden Bilet seçeneğini seçerek rezervasyon işlemlerinizi yapmaya başlayabilirsiniz Refakatçi bilet ve upgrade ödül rezervasyonları bu uygulama dışında olup, söz konusu ödül rezervasyonlarını 444 2 538 no’lu rezervasyon çağrı merkezimizden yaptırabilirsiniz.

28. THY uçuşta değişiklik veya uçak tipinde değişiklik yaptığında ayırmış olduğum koltuk numarası yine de geçerli olur mu? 

Eğer uçuşunuzda değişiklik yapılırsa bundan haberdar edileceksiniz ve sizin için önceki koltuk seçiminize çok yakin bir koltuk secimi yapılacaktır.

29. Web siteniz aracılığı ile yedek rezervasyon yapabilir miyim?

Web sitemiz aracılığıyla uçuşa yedek yazılmak mümkün değildir. Ancak THY ofislerinden veya 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’ni arayarak yedek kayıt yaptırabilirsiniz.

30. Eğer rezervasyon yapmak istediğim tarih için yer yoksa sistem başka bir tarih önerecek mi?

Anadolu Jet‘in dolu direkt uçuşları için alternatif olarak müsait ilk altı uçuş verilmektedir. Ancak kendiniz de yer durumu ekranının altında yer alan bir önceki ve bir sonraki gün butonlarını kullanarak alternatif uçuşları arayabilirsiniz.

31. Anadolu Jet web sitesinde yaptığım bir ücretsiz bilet rezervasyonunda yine Anadolu Jet web sitesinde değişiklik yapabilir miyim?

Hayır. Rezervasyon değişiklikleri için lütfen 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’mizi arayınız

32. Hangi noktalara ödül  bilet rezervasyonu yaptırabilirim?

Ödül bilet rezervasyonu yapılabilen yerler için lütfen tıklayınız. Sayfa başı

33. Talep ettiğim ödül bilet mil değeri Miles&Smiles üyelik hesabımdan hemen düşülecek mi?

Sadece reezrvasyon yapmanız durumunda ancak Biletleme gerçekleştiği anda hesabınızdan mil düşümü olacaktır. Biletleme gerçekleştiğinde mil düşümü gerçekleşir

34. Kredi Kartım yoksa yine de web sitenizde online ücretsiz bilet rezervasyonu yapabilir miyim?

Kredi kartınızın olmaması durumunda Sadece Rezervasyon seçeneğini seçerek Rezervasyon yapıp Satış Ofislerinde ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz

35. Online ücretsiz bilet rezervasyonu yaparken başka birisinin kredi kartını kullanabilir miyim?

Kredi kartı sahibi rezervasyonunuzdaki yolculardan biri olmalıdır

36. Web sitenizden kendimden başka kişiler için de ücretsiz bilet alabilir miyim?

Hesabından mil düşülecek Miles&Smiles üyesinin de seyahat etmesi şartıyla en fazla toplam 5 kişi için online ücretsiz bilet rezervasyonu yapabilirsiniz.

37. Online ücretsiz bilet rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?

OFİSTE BİLETLEME(TBO) SEÇENEĞİ TERCİH EDİLEN REZERVASYONLARIN İPTALİ: Web sitesinde bulunan “Rezervasyonu iptal Et” tuşu ile internet üzerinden yaratmış olduğunuz rezervasyonunuzu ( HENUZ BILET DUZENLENMEMISSE ) iptal edebilirsiniz. Web sitesindeki “Rezervasyonu iptal Et” tuşuna bastığınız anda, ilgili rezervasyondaki tüm yolcuların uçuşları iptal edilir. İptal talebinin sonucu ile ilgili bir mesaj, sistem tarafından e-posta adresinize gönderilir. Ayrıca, iptal işleminizi AnadoluJet’e, Çağrı Merkezi’ ne ve THY Satış Ofisleri’ne başvurarak da gerçekleştirebilirsiniz. İnternetten yaptığınız rezervasyon üzerinde sonradan Türk Hava Yolları web sayfasından değişiklik yapmanız mümkün değildir. Değişiklik yapmak istediğiniz takdirde internet üzerinden yapmış olduğunuz rezervasyonu tümü ile iptal edip, yeni bir rezervasyon yaratmalı, Internet Satış Servis Merkezi’ ne, Çağrı Merkezi’ ne ya da THY Satış Ofisleri’ ne başvurmalısınız. HAVAALANINDA BILETLEME (TOD) TERCIH EDILEN REZERVASYONLARIN IPTALI No-Show olmamış ücretsiz biletler düzenlendikten sonra, biletin geçerliliği suresince işlem basına aşağıda belirtilen ek ücret alınarak yalnızca uçuş saatleri ve tarihlerinde değişiklik yapılabilir .” İç hat: 30 Euro, Dış hat: 40 Euro. Uçuş parkurunda herhangi bir değişikliğe izin verilmez. No-Show durumunda uçuş saatlerinde ve tarihlerinde iç hat biletinde 40 Euro, dış hat biletinde 85 Euro karşılığı değişiklik yapılabilir. Mil iadesi: Hiçbir kuponunu kullanmadığınız ücretsiz biletlerinizi üyelik hesabınıza iç hat biletinde 30 Euro, dış hat biletinde 40 Euro ödemeniz şartıyla geri kaydettirmeniz mümkündür. No-Show durumunda ise iç hat biletinde 40 Euro, dış hat biletinde 85 Euro karşılığı mil iadesi yapılır.”Geri kaydedilen miller ilk kayıt tarihi itibariyle geçerliliklerini korurlar. Havaalanı vergileri normal iade prosedürüne tabidir. Yolculuk planında yapılan değişiklikler ve mil iadesi işlemleriniz için Türk Hava Yolları satış ofislerimize MILES&SMILES üyelik kartınız ile başvurmanız gereklidir. Seyahat acenteleri bu işlemi yapmaya yetkili değildir. Bilet işlemleri için alınacak ücretler: Yolculuk planında yapılacak değişiklikleri ve mil iadesi işlemlerinizi Türk Hava Yolları Satış Ofislerimizde yaptırabilirsiniz. Seyahat acenteleri, bu işlemleri yapmaya yetkili değildir. Sayfa başı

38. Kısıtlı yer kapasiteli ve yer garantili mil değerleri ne demektir?

Kısıtlı yer kapasiteli mil değerleri program başlangıcından itibaren uygulanan mil değerlerini kapsamakta olup, uçakta ilgili sınıfta yer olduğu surece kullanılabilen mil değerleridir. Yer garantili mil değerleri ise, ücretli yolcu yer bulabildiği surece kullanabileceğiniz mil değerlerini kapsamaktadır. Ayrıntılı bilgi için http://www.tkmilesandmiles.com

39. Miles&Smiles ücretsiz bilet mil değerlerini nasıl öğrenebilirim?

444 2 538 no’lu telefondan Miles&Smiles çağrı merkezini arayabilir ya da http://www.tkmilesandmiles.com adresli web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

40. Web sitenizden rezervasyonumu gidiş dönüş olarak yapabilir miyim?

Online bilet bölümünde rezervasyon yaparken gidiş-dönüş seçeneğini seçerek rezervasyonunuzu gidiş-dönüş olarak yapabilirsiniz.

41. Anadolu Jet web sitesinde online ödül bilet rezervasyonu yapıp biletimi daha sonra satın alabilir miyim?

Ofiste Biletleme seçeneğini seçerek biletinizi sistemin belirleyeceği bir tarihe kadar web sitemizde bulunan Öde ve Uç linkinden yada 444 2  538 no’lu Cağrı Mekezimizden alabilirsiniz

42. Web sitenizde kredi kartı bilgilerimi girmeden uçuşta yer olup olmadığını ve mil değerini öğrenebilir miyim?

Siteyi üçüncü sayfaya kadar izleyip mil değeri ve yer durumunu öğrenebilirsiniz.

43. Web sitenizde online ücretsiz bilet rezervasyonu yaparak yer ayırdıysam biletimi almak için  herhangi bir belge getirmem gerekir mi?

Satış ofisinde biletleme seçeneği için Miles&Smiles üyelik kartı, geçerli bir kimlik kartı ve imzalı dilekçenizin bilet düzenlenirken ibraz edilmesi gereklidir.

Sayfa başı

44. Web sitenizdeonline bilet veya ödül bileti rezervasyonu yaptığımda, rezervasyonum en fazla kaç uçuş içerebilir?

Online rezervasyon en çok 6 uçuş segmenti içerebilir.

45. En fazla kaç kişiye ödül bilet rezervasyonu yapılabilir?

Hesabından mil düşülecek Miles&Smiles üyesi de dahil olmak üzere en fazla 5 kişi için online ücretsiz bilet rezervasyonu yapabilirsiniz

46. Online ödül bilet işlemleri sırasında internette numarasını girmiş olduğum kredi kartını satış ofisinde ibraz edemezsem bir sorunla karsılaşır mıyım?

Numarasını internet sitesinde girmiş olduğunuz kredi kartını satış ofisinde bilet teslimatı yapılırken ibraz edememeniz durumunda, iç hat uçuşlarında son 1 saat içine girilmişse NOSHOW ceza ücreti tahsil edilecektir, aksi takdirde sadece mil iade cezası tahsil edilecek ve miller iade edilecektir.

47. Web sitenizde rezervasyon yaptığımda, rezervasyonum en fazla kaç uçuş içerebilir?

Online rezervasyon en çok 6 uçuş segmenti içerebilir

48. En fazla kaç kişiye kadar online rezervasyon yapılabilir?

Toplam (yetişkin+çocuk)4 kişiye kadar rezervasyon yapılabilmektedir. Bebek sayısı yetişkin sayısına eşit olabilir ama daha fazla olamaz.

1. Online Check-In nedir?

Online Check-in;  rezervasyonu olan tüm elektronik biletli yolcularımızın havaalanına gelmeden internet üzerinden check-in yapabilmelerini sağlayan bir hizmettir.

2. En erken ve en geç ne zaman online check-in yapabilirim?

Yolcularımız, uçuş kalkış saatinin 24 saat öncesinden başlayarak, 90 dakika kalana dek Online Check-in yapabilirler.

3- Hangi uçuşlar için online check-in yapabilirim?

Online Check-in hizmetinin verildiği havaalanlarını öğrenmek için buraya tıklayınız.

4- Online Check-In’i nasıl kullanabilirim?

“Online Check-in” sayfalarımıza, http://www.anadolujet.com.tr Web sitemizden ‘’Online Check-in’’ başlığını tıklayarak ulaşabilirsiniz.

5- Online Check-in için nasıl yardım alabilirim?

Online Check-in giriş sayfamızda ‘’yardım’’ başlığını tıklayarak  bilgi alabilirsiniz.
Ayrıca  444 2 538 numaralı telefondan 08:30 – 17:30 saatleri arasında Online Check-in destek ünitemize ulaşabilirsiniz.
 

6-Teslim edeceğim bagajım varsa ne yapabilirim?

Online check-in işlemleri sırasında yolcularımıza bagaj bilgisi sorulmayacak olup, bagajı olan yolcularımızın istasyonlarımızdaki “Bagaj Teslim” ya da “Online check-in” tabelası olan bankolara  müracat etmeleri gerekmektedir. Fazla bagajı olan yolcularımızın, yapacakları ödeme işlemlerinin süresini de göz önüne alarak havaalanında bulunmaları gerekmektedir. Şirketimiz, yapılacak bu işlemlerden dolayı doğabilecek herhangi bir gecikmeden sorumlu değildir.

7- Uçuşumdan ne kadar süre önce havaalanında olmalıyım ve havaalanına varışımda ne yapacağım?

Yolcularımız güvenlik prosedürlerini tamamladıktan sonra biniş kartlarının alınması, bagajlarının teslim edilmesi işlemlerini havaalanında online check-in tabelası olan bankolarımızdan tamamlayabilirler. Bu bankolar uçuşun tarifeli kalkış saatine dış hatlar için 45 dakika, iç hatlar için ise 30 dakika kala check- in işlemlerine kapatılmaktadır. Lütfen, havalimanına geliş saatinizi, bu işlemlerin yanısıra, ilave havalimanı güvenlik taramaları için gereken süreyi de gözönünde bulundurarak düzenleyiniz.

8. Beraber seyahat ettiğim arkadaşlarım için de online check-in yapabilir miyim?

Eğer aynı rezervasyon kaydında iseniz, sistem PNR da bulunan tüm yolcuları listeleyerek, sizden işlem yapmak istediğiniz yolcu/yolcuları seçmenizi isteyecektir. Check-in işlemleri, her girişte aynı rezervasyon kaydında (PNR) olmak koşulu ile en fazla 8 (sekiz) yolcu için işlem yapılabilir.

9- Check-in yaptıktan sonra koltuk numaramı değiştirmek istersem ne yapacağım?

Web sitemizden “online check-in” linkini kullanarak  son sayfada  “koltuk değiştirme” seçimini tıklayarak  yapabilirsiniz.

10- Online check-in sayfaları hangi lisanlarda yazılmıştır?

Online check-in de Türkçe ve İngilizce olarak işlem yapılabilmektedir.

11- Online check-in yapmış olmam halinde havaalanında yapmam gerekenler nedir?

Yolcularımız, biniş kartlarının alınması, bagajların teslim edilmesi ve güvenlik prosedürlerini kapsayan  formalitelerini havaalanında online check-in tabelası olan check-in bankolarından, biniş kartını basan yolcularımız ise, bagajları olmadığı takdirde güvenlik kontrolünden geçerek doğrudan, bagajları olması halinde ise “Bagaj teslim” bankolarından veya Online check-in tabelası bulunan kontuarlarımızdan bagajlarını teslim ettikten sonra uçuş kapısına gidebilirler.

12- Online check-in yapmış olmam halinde , yapılacak kimlik kontrolleri nelerdir?

Orijinal barkotlu biniş kartınızı online olarak temin etmeniz halinde, uçağa alınışınız sırasında kimliğinizi boarding görevlilerine göstermek koşulu ile uçağa geçebilirsiniz.

WEB de bilet ödemesini kredi kartı ile yapan yolcularımızın, kimlikleri ile birlikte ödeme yaptıkları kredi kartlarını da hazır bulundurmaları gerekmektedir.

13- Online check-in yaptıysam ne zaman çıkış kapısında olmalıyım?

Uçuşun vaktinde kalkışını ve varışını sağlayabilmek için, son hazırlıkların yapılmasını teminen, tüm seferlerimiz için 15 dakika önce yolcuların boarding kapılarında hazır bulunmaları gerekmektedir. Yolcularımız zamanlamalarını yaparken, bazı terminallerde kapıya ulaşma süresinin en az 25 dakika alabileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar.

14- Web Sitesinden Biniş Kartımı Nasıl Yazdırabilirim?

Biniş kartlarının A4 büyüklüğünde “.pdf” formatında orjinal ve barkotlu çıktısını alabilmek için, Bilgisayarınıza Adobe Acrobat Reader yüklü olması gerekmektedir. Yüklemek için tıklayın.

Bazı istasyonlarımız, online biniş kartı basımı için uygun değildir. Online biniş kartı basımına izin veren istasyonlar için lütfen tıklayınız.

Uçağa yolcu kabulü sırasında, biniş kartının internetten çıktısı alınmış olan orijinali haricindeki; fax, fotokopi vb kopyaları kesinlikle kabul edilmeyecektir.

15-Online biniş kartımın basılmasına niçin izin vermiyor?

Seyahatinize başladığınız istasyon Online Biniş Kartı uygulamasına açık olmayabilir.

Internetten veya Çağrı Merkezinden kredi kartı ile alınan biletlerde, biletin alındığı kredi kartı sahibi, rezervasyon kaydındaki yolculardan biri değil ise, internetten biniş kartı üretilmez. Bu durumda kart sahibi olan kişi, uçuş gününden önce herhangi bir  satış noktasına giderek, kredi kartının rızası ile kullanıldığı teyidini yapar ise, sistem online biniş kartı basılmasına izin verilir.

Rezervasyon kaydında bulunan yolculardan biri dahi Belge İndiriminden (Gençlik/Yaşlılık/Öğrenci) faydalanmış ise, kontuarda belge kontrolü yapılması gerekliliği nedeni ile online biniş kartı basılmaz.

16- Online check-in yaptıktan sonra, havaalanına geç kalırsam veya uçuşa katılamayacaksam ne yapmalıyım?

444 2 538  numaralı telefonumuzdan uçuşunuzun iptal edilmesi için yetkili personelimizle. irtibata geçebilirsiniz.

17- Acil çıkış koltuklarını kimler kullanabilir?

Uçaklarımızda Acil Çıkış önlerinde oturacak yolcularımızdan, beklenmedik bir durumda acil çıkışların açılması ve diğer yolcuların bu çıkışlardan tahliye edilmesi için Kabin ekibine yardımcı olması beklenmektedir. Bu görevi yerine getiremeyecek aşağıdaki yolcuların yerleri yer personeli tarafından değiştirilir.
  • Zihinsel ve fiziksel özürlü
  • Yaşlı
  • Aşırı kilolu yolcularımızın
  • Acil Çıkışta oturmamaları gerekmektedir.
  • Sistemimiz, çocuk (2–12 yaş ) ve bebekli yolcularımız ile rehber köpeği ve evcil hayvanı olan yolcularımızı otomatik olarak bu koltuklara kabul etmemektedir.

Türkiye’deki Gümrük Uygulamaları

1. Türkiye’de transfer yolcular için gümrük uygulamaları nasıl yapılmaktadır?

 

Gümrüklü Havalimanları

Gümrüksüz Havalimanları

Airports With Customs Control Airports Without Customs Control

Adana

Ağrı

Ankara

Batman

Bodrum

Diyarbakır

Antalya

Elazığ

Dalaman

Erzincan

Denizli

Erzurum

Gaziantep

Eskişehir

İzmir

Kars

Konya

Malatya

Kayseri

Mardin

Samsun

Muş

Trabzon

Van

İstanbul

Bursa

 

Adıyaman

 

Sivas

 

Kahramanmaraş

 

Nevşehir

Yurt dışından gelip aktarmalı bir seferle iç hat uçuşlarına devam edecek yolcuların; son varış noktası gümrüklü bir şehir ise Türkiye’ye ilk giriş noktasında pasaport işlemlerini tamamlayarak bagajlarını almadan iç hatlar terminaline gitmeleri gerekmektedir.

Örnek: Frankfurt / İstanbul / Denizli / Chicago / İzmir / Adana

Yurt dışından gelip aktarmalı bir seferle iç hat uçuşlarına devam edecek yolcular; son varış noktası gümrüksüz bir şehir ise Türkiye’ye ilk giriş noktasında pasaport işlemlerini tamamladıktan sonra bagajlarını alacaklardır.

* Yolcular, Türkiye’ye ilk giriş noktası İSTANBUL ise bagajlarını iç hat transfer desk’e bıraktıktan sonra, 

Örnek: Frankfurt / İstanbul / Adıyaman

* Türkiye’ye ilk giriş noktası diğer bir şehir ise bagajlarıyla birlikte iç hatlar terminaline gideceklerdir.

Örnek: Frankfurt / Ankara / Adıyaman

NOT:
1. Bu kural bütün uçuşların Türk Hava Yolları seferleriyle yapılması halinde geçerlidir.
2. Devam uçuşları için biniş kartı olmayan yolcuların iç hatlarda check-in kontuarına gitmeleri gerekmektedir.

Özel Servisler

1. Sedyeyle yolcu taşıma kuralları nedir?

Sedyeli Yolcular, yazılı doktor izni olmadan ve refakatsiz olarak seyahat edemez. Refakatçinin, yetişkin ve uçuş süresince yolcuya bakabilecek nitelikte olması gerekir. Şirketimiz tarafından ayrıca bir refakat hostesi sağlanmamaktadır. Hasta yolcunun uçabilmesi için, hastalık türünü ve bu hastalığın uçak yolculuğuna engel oluşturmayacağını belirten Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış bir rapor istenir.Bu iki lisan dışında hazırlanmış raporlar noter tarafından onaylanmadıkça kabul edilmez. Rapor tarihi 10 günden eski olmamalıdır. Ayrıntılı bilgi için lütfen en yakın Anadolu Jet Rezervasyon ve Satış Ofisi ile bağlantı kurunuz.

2. Sedyeli yolcunun refakatçisi ücretli mi taşınır?

Evet. Ayrıntılı bilgi için lütfen en yakın Anadolu Jet Rezervasyon ve Satış Ofisi ile bağlantı kurunuz.

3. Ambulans hizmeti sunuyor musunuz?

Ambulans hizmeti kalkış noktasında (kalkış havalimanında) terminal kapısından uçağa kadar ve varışta noktasında (varış havalimanında) uçaktan terminal kapısına kadar verilmektedir.

Evcil Hayvanlarla Seyahat

1. Evcil hayvanımı kabinde beraberimde götürebilir miyim?

Evet. Ama öncelikle rezervasyon yaptırmanız gerekmektedir. (Evcil hayvan tanımına sadece köpek ve kedi girer). Evcil hayvanlarınız 45x35x23 cm ölçülerinde, yolcularımızın temin ettiği kutularda taşınabilirler. Yolcu, evcil hayvanın sağlık belgesini, aşı kağıdını, kimliğini yanında bulundurmalıdır. Evcil hayvan kutusu/kafesi ile tartıldığında, ağırlığının 6 kg’ı geçmemesi gerekmektedir. Bunlar, aynı kafesi paylaşan maksimum 2 köpek olabilir ama 2 kedi aynı kafeste seyahat edemez. Kabine alınabilecek toplam evcil hayvan sayısı, uçak tipine göre değişir. Hayvanın sağlıklı, zararsız, temiz ve kokusuz olması gerekmektedir. Hayvanın durumu şüpheli görülürse, (huzursuz, saldırgan, hastalıklı vb) istasyon görevlileri tarafından uçuşa kabul edilmeyebilir.

2. Seyahatim sırasında kabin standartlarına uymayan evcil hayvanımı ne şekilde beraberimde götürebilirim?

Ağırlığı 6 kg’ı geçen ve kutu ölçüsü 45x35x23 cm’den fazla olan evcil hayvanlar (köpek ve kedi) uçağın kargo bölümünde taşınabilirler. Yolcu evcil hayvanın sağlık belgesini, aşı kağıdını, kimliğini yanında bulundurmalıdır. Bunlar, aynı kafesi paylaşan maksimum 2 köpek olabilir ama 2 kedi aynı kafeste seyahat edemez. Aynı anneden dünyaya gelen 6 aylık olana kadar, maksimum 3 canlı hayvan aynı kafes içinde taşınabilir. Kargo kompartımanına alınabilecek toplam evcil hayvan sayısı, uçak tipi sınırlamalarına göre yapılır. Hayvanın sağlıklı, zararsız, temiz ve kokusuz olması gerekmektedir. Dişi hayvanlar hamile olmamalıdır. Ayrıca kutu/kafes büyüklük açısından yeterli ve rahat olmalıdır. Hayvanın durumu şüpheli görülürse (huzursuz, saldırgan, hastalıklı vb) istasyon görevlileri tarafından kabul edilmeyebilir.

3. Evcil hayvanımın taşınması için ödeme yapmam gerekiyor mu?

Serbest bagaj taşıma hakkınız göze alınmaksızın, evcil hayvan kutusu/kafesi ile birlikte tartılır ve fazla bagaj olarak tahsil edilir. Ayrıntılı bilgi için lütfen en yakın Anadolu Jet Rezervasyon ve Satış Ofisi ile bağlantı kurunuz.

Genel Bagaj Bilgisi

1. Bagajımı gideceğim son noktaya kadar gönderebilir misiniz?

Evet, bunu yapmak mümkündür. Biletinizde görünen yolculuğunuzun haricinde bir yolculuk yapacaksanız, bunu havaalanında bulunan görevliye check-in işleminizi yaptırmadan önce, bildiriniz. Bagajlarınızı o ülkenin gümrük kuralları gereği, son varış noktasında alıp alamayacağınızı transit noktasında sorunuz.

2. İndiğim noktada bagajım çıkmazsa ne yapmalıyım?

Kayıp Eşya Bürolarına başvurunuz. Burada size verilecek olan “Bagaj Aksaklık Formu”nu saklamayı unutmayınız. Bagajınızın durumunu web sitemizden takip edebilirsiniz.

3. Serbest bagaj taşıma hakkım ne kadar?

Tüm yolcularımız için bagaj taşıma hakkı: 15 kg.

4. Fazla bagajım için ne kadar ödeme yapmalıyım?

Seyahatinize göre değişkenlik gösterir. Daha fazla bilgi almak için, uçuşunuzdan önce size en yakın AnadoluJet Satış Ofisimize başvurunuz.

5. El bagajı taşınmasına ilişkin kurallar nelerdir?

Uçuşlarımızda sadece bir adet el bagajı taşıyabilirsiniz. El bagajınızın boyutları 23x40x55 cm ve maksimum ağırlığı 8 kg olmalıdır. Kabin bagajınızda tehlikeli, delici, kesici aletler taşımayınız (tabanca, bıçak, makas vb.). Aksi takdirde güvenlik kontrolünde bunlar sizden alınacaktır. El bagajınızın içine ve dışına, üzerinde isminizi ve adresinizi belirten etiketler yapıştırınız. Check-in sırasında el bagajınızı etiketlenmek üzere görevlimize gösteriniz.

İnternet check-in veya self check-in yaptırmanız durumunda kabin bagajı etiketlerinizi biniş kapısındaki personelimizden temin edebilirsiniz. Etiketsiz bagajlar uçağa alınmayacaktır.

Check-in Bilgisi

1. Uçuştan ne kadar zaman önce, havaalanında olmam gerekiyor?

İç hat uçuşları için tarifeli uçuşunuzdan bir(1) saattir.

2. Biniş kartımı en son ne zaman alabilirim?

İç hat uçuşları için : Uçağın tarifeli kalkış saatinden 30 dk. önce.

<!–

3. Kolay check-in hizmeti sunuyor musunuz?

Evet, ayrıntılı bilgi için http://www.thy.com.tr adresine başvurunuz.

–>

3. İç hat uçuşlarında kimlik kontrolü yapılıyor mu?

Evet.Yolcularımız yanlarında nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport bulundurmak zorundadır.

Bebek Yolcu

1. Bebek yolcu yaş sınırı nedir?

0-2 yaş bebek yolcu yaş sınırı olarak kabul edilmektedir.

2. Bebek kucakta seyahat edebilir mi?

Evet. 0-2 yaş arası bebekler, kucakta seyahat ederler.

3. Bebekler doğum sonrası ilk seyahatlerini ne zaman yapabilirler?

Bebek yolcu kabulü ve taşıma kurallarına göre; doğumundan sonraki ilk 7 gününü bitirmemiş bebekler, sağlıkları açısından istisnai bir durum olmadıkça, ebeveynleri ile olsa dahi AnadoluJet uçuşlarına kabul edilmez. Sağlık açısından istisna arz eden bebeklerin taşınması, ancak doktor raporu ile gerçekleştirilir.

4. Bebekler yalnız başına seyahat edebilir mi?

2 yaşını bitirmemiş bebekler ancak ailesi veya kanuni temsilcileri ile seyahat edebilirler.Yalnız uçmalarına izin verilmez.

5. Bir yetişkin birden fazla bebekle seyahat etmesi gerekirse ne yapmalıdır?

Uçuş içi emniyet kuralları gereği bir yetişkin en fazla bir bebeğe refakat edebilir. Birden fazla bebeğe sahip ise, diğer bebek için çocuk bileti almak zorundadır. Bu ikinci bebek için yolcudan araba tipi bebek puseti getirmesi veya refakat hostesi talep etmesi istenir.

6. Bebek yemeği veriliyor mu?

Rezervasyon esnasında bebek yemeği talebinizi bildirmeniz gerekmektedir.

7. Yolcuya ait bebek arabası kabine kabul edilir mi?

Kabinde taşınmasına izin verilen bebek arabalarına check-in sırasında bagaj etiketi takılır, izin verilmeyen bebek arabaları ise, kayıtlı bagaj işlemi görür. Taşınması ücrete tabi değildir.

Çocuk Yolcu

1. Çocuk yaş sınırı nedir?

Ailesi ile birlikte seyahat eden, 3 yaşına erişmiş fakat 13 yaşına erişmemiş çocuk yolculardır.

2. 3 yaşındaki oğlum için koltuk ayırmak gerekli midir?

Evet. 2-12 yaş arası çocuk yolcular için, uçakta yer ayrılması gereklidir

3. Çocuğum tek başına seyahat edebilir mi?

Yedi yaşını bitirmiş tüm çocuklar, ilave ücret karşılığında tek başlarına seyahat edebilirler. Yolcunun refakatsiz seyahati, ebeveyn veya kanuni temsilcisinin iznine bağlıdır. Refakatsiz Çocuk Taşıma Yetki Belgesi formu doldurulur, ebeveyn veya kanuni temsilcisine imzalattırılır. Refakatsiz çocuk uçağın kalkış saatinde yer personeli tarafından uçağa götürülerek, kabin amirine teslim edilir. Bu süre içerisinde çocuğun ailesi veya kanuni temsilcisinin havaalanında (uçak havalanına kadar) beklemesi gerekmektedir. İniş istasyonunda çocuk, kabin görevlisi tarafından yer personeline teslim edilir. Yer personeli, çocuğa pasaport kontrolü ve gümrük işlemlerinde yardım ederek, çocuğu almaya yetkili kişiye teslim eder. Tüm masraflar yolcuya aittir.

4. Talep edildiği takdirde çocuğuma refakatçi temin edilebilir mi?

Evet. Talebin tarifeli uçuş saatinden 48 saat önce yapılmış olması gerekmektedir. 2 yaşın altındaki bebeklere refakat hostesi verilmez. Ancak ebeveyn ile seyahat eden 2 yaşın altındaki bebeklere talep edilmesi durumunda refakat hostesi verilir. Refakat hizmeti 2-7 yaş arasındaki çocuklara verilmektedir. 7-12 yaş arasındaki çocuklar için refakat hizmeti talebi halinde; bu hizmet havayolu tarafından bir kabin personelini görevlendirerek, verilebilir.Yalnız seyahat eden 12-19 yaş arası çocuklar için, ebeveyn veya kanuni temsilcisinin talep etmesi durumunda, ayrıca bir refakat kabin memuru görevlendirilmeksizin, görevli uçuş ekibi tarafından refakat görevi yerine getirilir.
Tüm masraflar yolcuya aittir. Daha ayrıntılı bilgi için lütfen Anadolu Jet satış bürolarına danışınız.

Hamileyken Seyahat

Hamile yolcu için Anadolu Jet kuralları nelerdir?

7 ayını (28 hafta) doldurmamış yolcuların seyahatinde, yolcu beyanı esastır. 7 ayını bitirmiş olan yolcularımızın “uçakla seyahatinde sakınca yoktur” ibaresinin yer aldığı bir rapor ile, uçuşuna müsaade edilir. Bu raporun tarihi 7 günden eski olmamalıdır.

Özel Teçhizatlarla Seyahat

1. Beraberimde götüreceğim kayak veya golf takımım için ne kadar ödeme yapmam gerekiyor?

Eğer sadece 1 set kayak veya golf takımı götürüyorsanız, herhangi bir ekstra ödeme yapmanız gerekmemektedir. Diğerleri için lütfen bilet satış ofislerimize başvurunuz.

2. Tekerlekli sandalyem için herhangi bir ödeme yapmalı mıyım?

Hayır, ücretsiz taşınmaktadır.

3. Müzik aleti ile seyahat ediyorum, ne yapmalıyım?

Eğer kabin bagajı ölçülerini aşmıyorsa, kabin bagajı olarak taşınabilirler. Aşması durumunda ise; daha önceden rezervasyon yapılması ve ekstra koltuk satın alınması şartıyla kabinde taşınabilirler. Uçuşlarımızda koltuk ölçülerinin uygun olmaması nedeniyle, kabinde sadece kontrbas taşınamaz.

4. Dializ makinesi ile seyahat etmem gerekiyor, bu mümkün mü?

Anadolu Jet uçuşlarında dializ makinesi ile seyahat izin verilmemektedir.

5. Bebeğimin uçuş sırasında küvöz’e ihtiyacı var, bu mümkün mü?

Anadolu Jet uçuşlarında küvözde bebek taşınmaz.

Özel ihtiyaçları olan yolcular

1. Görme ve duyma özürlü yolcular refakatsiz seyahat edebilirler mi?

Yolcularımız tek başlarına veya yardımcı köpekleriyle seyahat edebilirler. Bu köpekler için rezervasyon şartı aranmaz.

2. Talep edildiği taktirde ihtiyacı olan yolculara herhangi özel bir hizmet veriliyor mu?

Yaşlı, lisan problemi olan, fobisi olan, görme ve işitme engelli, genç yolculara check-in işleminin yapılmasını müteakip, uçağa binişe ve uçak inişinde talep halinde refakat hizmeti verilmektedir.

İlâve Koltuk

1. Hangi durumlarda fazla koltuk ayrılır?

Yolcular, birtakım özel nedenlerden dolayı, yanlarında bir ekstra koltuk talep edebilirler. Bu ilave koltuktan da, diğer koltuktan talep edilen ücret alınır.

İstanbul Atatürk Havalimanındaki terminaller arasındaki ulaşım

1. İstanbul’da Dış Hat Terminali’nden, İç Hat Terminali’ne ve İç Hat Terminali’nden, Dış Hat Terminali’ne ne şekilde ve ne kadar zamanda gidilebilir?

İki Terminal arası mevcut olan bağlantı köprüsünden yürüyerek, yaklaşık 15-20 dakikada gidilebilir.

Kargo

1. Anadolu Jet  ile kargo taşıyor musunuz ve her türlü kargo göndermem mümkün mü?

AnadoluJet’in tarifesindeki  tüm noktalara  sadece minumum kargo (100 kg’a kadar), cenaze ve posta taşıması gerçekleştirilmektedir.  Anadolu Jet’in tarife bilgilerine Tarife adresinden ulaşabilirsiniz.

 

2. Kargo ücretleri hakkında  nereden bilgi alabilirim?

Kargo ücretlerini İç hat kargo ücretleri adresinden online öğrenebilirsiniz.

 

3. Kayıp veya hasarlı kargo tazminat taleplerim için nereye başvurmam gerekiyor?

Kayıp ve hasarlı kargo tazminat talepleriniz için, Kargo Operasyon Kontrol Müdürlüğü’ne başvurmanız gerekmektedir. Erişim telefonları

4. Gelen bir kargoyu teslim alırken neler yapmam gerekiyor?

Kargonuzun gelip gelmediğini konşimento numarası ile internetten takip edebilirsiniz. Eğer kargonuz gelmiş ise, teslim alma yetki belgeniz (vekaletname, firmanızdan yazılı belge, kimlik bilgileri vs.) ile birlikte varış noktasındaki ilgili Kargo Müdürlüğüne veya Satış Ofisimize  başvurmanız gerekmektedir.

 

5. Kargomu günün 24 saati takip edebileceğim bir hizmetiniz var mı?

İnternet üzerinden kargo takibinin yanı sıra Alo Kargo hizmeti sayesinde de, kargonuzu günün 24 saati hızlı ve güvenilir bir şekilde, gönderdiğiniz veya teslim alacağınız kargo hakkında, her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. Konşimento numarınızı kullanarak, her an takip edebilirsiniz.

Alo Kargo: +90 212 465 25 25 / 7 hat

Online Ödül Bilet

1. Nasıl online ödül  bilet rezervasyonu yapabilirim?

http://www.anadolujet.com.tr adresinden web sitesine girdikten sonra online hizmetler menüsünden Miles&Smiles Ödül Bilet seçeneğini seçerek rezervasyon işlemlerinizi yapmaya başlayabilirsiniz Refakatçi bilet  ödül rezervasyonları bu uygulama dışında olup, söz konusu ödül rezervasyonlarını 444 2 538 no’lu Telefon ve Rezervasyon Çağrı Merkezimizden  yaptırabilirsiniz. AnadoluJet seferleri sadece Ekonomi sınıf icra edilmekte olup Business uygulaması bulunmamaktadır.

 

2. Web siteniz aracılığı ile online ödül bilet rezervasyonu yaparken, koltuk seçimimi nasıl yapabilirim?

Şu an için web sitemizden koltuk seçimi yapılamamaktadır. Ancak, THY Satış ofislerinden  veya 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’ni arayarak koltuk rezervasyonunuzu yaptırabilirsiniz.

 

3. THY uçuşta değişiklik veya uçak tipinde değişiklik yaptığında ayırmış olduğum koltuk numarası yine de geçerli olur mu?

Eğer uçuşunuzda değişiklik yapılırsa bundan haberdar edileceksiniz ve sizin için önceki koltuk seçiminize çok yakin bir koltuk seçimi yapılacaktır.

4. Web siteniz aracılığıyla ödül bilet rezervasyonu detaylarımı görüntüleyebilir miyim?

Rezervasyonlarım seçeneğinden web sitemiz aracılığı ile yarattığımız ödül bilet rezervasyonunuzun detaylarına ulaşabilirsiniz.

 

5. Web siteniz aracılığı ile yedek rezervasyon yapabilir miyim?

Web sitemiz aracılığıyla uçuşa yedek yazılmak mümkün değildir. Ancak THY ofislerinden veya 444 2 538  no’lu Çağrı Merkezi’ni arayarak yedek kayıt yaptırabilirsiniz.

6. AnadoluJet web sitesinde yaptığım bir rezervasyonda yine AnadoluJet  web sitesinde değişiklik yapabilir miyim?

Hayır. Rezervasyon değişiklikleri için lütfen 444 2 538 no’lu Çağrı Merkezi’mizi arayınız.

7. Hangi noktalara online ödül bilet rezervasyonu yaptırabilirim?

Anadolu Jet’in uçuş yaptığı her noktaya online ödül bilet rezervasyonu yapabilirsiniz.

8. Talep ettigim ödül bilet mil değeri Miles&Smiles üyelik hesabımdan hemen düşülecek mi?

Ücretsiz bilet rezervasyonunuzu yaptırırken 2 farklı alternatifiniz bulunmaktadır. Satış Ofisinde bilet teslimi (TBO) ve Elektronik Ödül Bilet. Seçiminizin Elektronik Ödül Bilet olması durumunda ödül bilet mil değeri hesabınızdan anında düşmektedir. TBO seçeneğini tercih etmeniz durumunda mil düşümü Satış ofisi tarafından yapılacaktır.

9. Kredi Kartım yoksa yine de web sitenizde online ödül bilet rezervasyonu yapabilir miyim?

Eğer kredi kartınız yoksa , “ofiste biletleme” seçeneğini seçerek rezervasyon yapabilirsiniz.

10. Online ödül bilet rezervasyonu yaparken başka birisinin kredi kartını kullanabilir miyim?

Kredi kartı sahibi rezervasyonunuzdaki yolculardan biri olmalıdır.

11. Web sitenizden kendimden başka kişiler için de ödül bilet alabilir miyim?

Hesabından mil düşülecek Miles&Smiles üyesinin de seyahat etmesi şartıyla en fazla toplam 5 kişi için online ödül bilet rezervasyonu yapabilirsiniz.

12. Web siteniz aracılığıyla rezervasyon yapmaya çalışıyorum ancak kredi kartım kabul edilmiyor. Neden?

Limit yetersizliği, yanlış kart numarası, son kullanma tarihinde hata vb. gibi çeşitli nedenleri olabilir. Lütfen bu durumda, iats@thy.com adresine kredi kartınızın reddi ile ilgili bilgi almak üzere bir e-posta gönderiniz.

13. Online ödül bilet rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?

OFİSTE BİLETLEME (TBO) SEÇENEĞİ TERCİH EDİLEN REZERVASYONLARIN İPTALİ: Web sitesinde bulunan “Rezervasyonu İptal Et” tuşu ile internet üzerinden yaratmış olduğunuz rezervasyonunuzu (HENÜZ BİLET DÜZENLENMEMİŞSE) iptal edebilirsiniz. Web sitesindeki “Rezervasyonu İptal Et” tuşuna bastığınız anda, ilgili rezervasyondaki tüm yolcuların uçuşları iptal edilir. İptal talebinin sonucu ile ilgili bir mesaj, sistem tarafından e-posta adresinize gönderilir. Ayrıca, iptal işleminizi Çağrı Merkezi’ne ve THY Satış ofisleri’ne başvurarak da gerçekleştirebilirsiniz. İnternetten yaptığınız rezervasyon üzerinde sonradan web sayfasından değişiklik yapmanız mümkün değildir. Değişiklik yapmak istediğiniz takdirde Çağrı Merkezi’ ne ya da THY Satış ofisleri’ne başvurmalısınız.
Web sitemiz aracılığı ile düzenlenmiş olan Elektronik ödül biletlerin iptal, iade değişiklik talepleri için, lütfen ödeme için kullandığınız kredi kartı, resimli kimlik kartı (pasaport, nüfus cüzdanı veya ehliyet) seyahat planınızla birlikte THY Satış ofisleri’ne başvurunuz.
Mil iadesi: Hiçbir kuponu kullanılmamış ve no show olmamış AnadoluJet iç hat ücretsiz biletlerinde 30 EURO karşılığında mil iadesi yapılır. Yolcunun no show olması durumunda 40 EURO karşılığında mil iadesi yapılır. Herhangi bir kuponu kullanılmış ücretsiz biletlerde mil iadesi yapılamaz.
”Geri kaydedilen miller ilk kayıt tarihi itibariyle geçerliliklerini korurlar. Havaalanı vergileri normal iade prosedürüne tabidir. 
Yolculuk planında yapılacak değişiklikleri ve mil iadesi işlemlerinizi Türk Hava Yolları Satış ofislerimizde yaptırabilirsiniz. Seyahat acenteleri, bu işlemleri yapmaya yetkili değildir.

14. Kısıtlı yer kapasiteli ve yer garantili mil değerleri ne demektir?

Kısıtlı yer kapasiteli mil değerleri program başlangıcından itibaren uygulanan mil değerlerini kapsamakta olup, uçakta ilgili sınıfta yer olduğu sürece kullanılabilen mil değerleridir. Yer garantili mil değerleri ise, ücretli yolcu yer bulabildiği sürece kullanabileceğiniz mil değerlerini kapsamaktadır.  Ayrıntılı bilgi için http://www.thy.com/smiles web sitemizi  ziyaret edebilirsiniz.

15. Miles&Smiles ücretsiz bilet mil değerlerini nasıl öğrenebilirim?

444 2 538 no’lu telefondan Miles&Smiles Çağrı Merkezini arayabilir ya da http://www.thy.com/smiles adresli web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

16. Anadolu Jet  web sitesinde online ödül bilet rezervasyonu yapıp biletimi daha sonra satın alabilir miyim?

Ofiste biletleme seçeneğini seçerek (TBO) biletinizi sistemin belirleyeceği bir tarihe kadar düzenlenmek üzere rezervasyon yapabilirsiniz.

17. Web sitenizde kredi kartı bilgilerimi girmeden uçuşta yer olup olmadığını ve mil değerini öğrenebilir miyim?

Siteyi üçüncü sayfaya kadar izleyip mil değeri ve yer durumunu öğrenebilirsiniz.

18. Web sitenizde ödül bilet rezervasyonu yaparak yer ayırdıysam biletimi almak için   herhangi bir belge getirmem gerekir mi?

Satış ofisinde biletleme seçeneği seçilerek yapılmış ödül bilet rezervasyonları için; Miles&Smiles üyelik kartı, geçerli bir kimlik kartı ve imzalı dilekçenizin bilet düzenlenirken ibraz edilmesi gereklidir. Elektronik Ödül E-Bilet seçeneği seçilerek yapılmış ücretsiz bilet rezervasyonları için, Ödeme yaptığınız kredi kartı ve geçerli bir kimlik kartı (pasaport, ehliyet, nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı) gerekmektedir. Ödeme yaptığınız kredi kartı sanal kart ise lütfen sanal kartınızın bağlı olduğu kredi kartınızı da beraberinizde getiriniz.

19. Web sitenizde ödeme yaparken hangi kredi kartlarını kullanabilirim?

Web sitemizde ödeme yaparken sadece Master ve Visa Card kullanılmaktadır. American Express, JCB, Air Travel Card-UATP-,Prestige, Discover Card gibi kredi kartlarını kullanmak istiyorsanız web sitemizde sadece rezervasyon yapıp ofiste biletleme seçeneğini seçip, ofise gidip ödemenizi dilediğiniz kredi kartıyla yapabilirsiniz. (Mümkün olan yerlerde)

20. Başkası bileti benim yerime alabilir mi?

Ofiste biletleme uygulamasını (TBO )seçmeniz halinde tarafınıza ait resmi kimlik kopyası (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, evlilik cüzdanı), Miles&Smiles kart kopyası, pnr (rezervasyon kayıt numaranız) ve imzalı dilekçeniz ile birlikte Türk Hava Yolları Satış Ofisine yönlendireceğiniz kişi sizin adınıza bileti teslim alabilir.

21. Eğer rezervasyon yapmak istediğim tarih için yer yoksa sistem başka bir tarih önerecek mi?

Anadolu Jet sitesinde uçuşlar için alternatif olarak müsait ilk altı uçuş verilmektedir. Ancak kendiniz de yer durumu ekranının altında yer alan bir önceki ve bir sonraki gün butonlarını kullanarak alternatif uçuşları arayabilirsiniz.

22. Web sitenizden ödül bilet rezervasyonumu tek yön olarak yapabilir miyim?

Miles&Smiles ödül biletleri tek yön düzenlenememektedir.

23. Web sitenizde rezervasyon yaptığımda, rezervasyonum en fazla kaç uçuş içerebilir?

Online rezervasyon en fazla 6 uçuş segmenti içerebilir.

24. En fazla kaç kişiye kadar online rezervasyon yapılabilir?

Hesabından mil düşülecek Miles&Smiles üyesi de dahil olmak üzere en fazla 5 kişi için (yetişkin+çocuk)  online ücretsiz bilet rezervasyonu yapabilirsiniz.

25. Online ödül  bilet işlemleri sırasında internette numarasını girmiş olduğum kredi kartını satış ofisinde ibraz edemezsem bir sorunla karşılaşır mıyım?

Numarasını internet sitesinde girmiş olduğunuz kredi kartının satış ofisinde bilet teslimatı yapılırken veya check-in esnasında mutlaka ibraz edilmesi gerekmektedir.
İbraz edilememesi durumunda seyahatin gerçekleşmesine izin verilmemektedir. Bu durumunda iç hat uçuşlarında son 1 saat içine girilmişse 40 Euro No-Show ceza ücreti tahsil edilecektir.

26. Elektronik ödül bilet nedir?

Kağıt bilet kullanımını ortadan kaldıran biletleme sistemidir. Tüm bilet bilgileri elektronik olarak sistemde saklanır. Rezervasyon ve ödeme, kağıt bilette olduğu gibi devam eder ve size verilen seyahat belgesi olsun ya da olmasın, check-in kontuarında sadece ödeme yaptığınız kredi kartı ve resimli bir kimlik ile (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, evlilik cüzdanı) birlikte check-in yaptırabilirsiniz. Ödeme yaptığınız kredi kartı sanal kart ise lütfen sanal kartınızın bağlı olduğu kredi kartınızı da beraberinizde getiriniz.

27. Check-in kontuarında ne tür bir kimlik ibraz etmek gerekir?

Ödeme yaptığınız kredi kartı ve geçerli bir kimlik kartının (pasaport, ehliyet, nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı) ibraz edilmesi gerekmektedir.

28. Nasıl Elektronik Ödül Bilet satın alırım?

Web sitemiz üzerinden Elektronik ödül bilet satışı uygulama bulunan hatlarda geçerlidir. Elektronik Bilet düzenlenmesi uygun olan uçuşlarımızda, ilk uçuşa 355 gün ile 3 saat kala arasında yapacağınız rezervasyonlarınız için bilet ücretinizi KREDI KARTI ile ödemeniz halinde Elektronik Ödül Bilet düzenlenecektir. Internet üzerinden yapılan elektronik bilet rezervasyonlarında yolculardan birinin Miles&Smiles üyesi olması zorunludur.

29. Internet üzerinden alınan Elektronik ödül bilet İptal-İade kuralları nelerdir?

Web sitemiz aracılığı ile düzenlenmiş olan elektronik ödül biletlerin iptal, iade ve değişiklik talepleri için, ödeme yaptığınız kredi kartı ve geçerli bir kimlik kartı (pasaport, ehliyet, nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı) ile Türk Hava Yolları Satış Ofislerine başvurunuz. Ödeme yaptığınız kredi kartı sanal kart ise lütfen sanal kartınızın bağlı olduğu kredi kartınızı da beraberinizde getiriniz.

30. Internet üzerinden alınan Elektronik ödül bilet için check-in kuralları nelerdir?

Ödeme yaptığınız kredi kartı ve geçerli bir kimlik kartı (pasaport, ehliyet, nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı) ile check- in bankolarına başvurunuz. Rezervasyonda kayıtlı tüm yolcular check-in bankosuna eş zamanlı olarak birlikte başvurmak zorundadır. Münferit check-in başvuruları kabul edilmeyecektir. Ödeme yaptığınız kredi kartı sanal kart ise lütfen sanal kartınızın bağlı olduğu kredi kartınızı da beraberinizde getiriniz.

31. Anadolu Jet online ödül biletleri  Türk Hava Yolları uçuşları ile kombine edilebilirmi?

Anadolu Jet web sayfasından yapılan ödül bilet rezervasyonları THY uçuşları ile kombine edilememektedir.  Uçuşlarınızı THY uçuşları ile on-line kombine edebilmeniz için rezervasyonlarınızı http://www.thy.com web sayfamızdan yapmanız gerekmektedir.

32. Anadolu Jet online ödül biletleri, Star Alliance üyesi diğer havayolları uçuşları ile kombine edilebilir mi?

Anadolu jet uçuşları, Star Alliance üyesi diğer havayolları ile kombine edilememektedir.
Bu bilgiler THY’den kişisel bilgilenme amacıyla 08.05.2008 tarihi itibariyle alınmıştır. Ticari bir amacı yoktur.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: